loader

תנו כבוד ל...

מיטל אשורי!

●        מה היה הרגע שהביא אותך להחלטה להצטרף לשומרי משקל?

לפני כארבע שנים, החלטתי שאני רוצה להיכנס למסגרת שבה אתחיל בדיאטה בצורה קצת שונה. תמיד שמרתי וגם ידעתי מה צריך לעשות, אך משהו היה חסר לי. בהתחלה נרשמתי לקבוצת דיאטה שהיו בה תפריטים מסודרים שרשמו בה מה לאכול ומה לא לאכול, 6 ארוחות ביום בתוספת מתוק. הלכתי אליה במשך שנה ובהתחלה הצלחתי לרדת בקצב טוב, אך לא הצלחתי להתחבר באופן מוחלט לאותה מסגרת. הפסקתי את המנוי ולאחר כשלושה חודשים החלטתי להירשם לשומרי משקל. זכרתי שבגיל 20 הייתי בתהליך והתחברתי אליו וגם הצלחתי לרדת יפה, אך הפסקתי אותו לפני הכניסה לכבוד. לאחר מחשבה ובעקבות כך שהחוויה הכללית משומרי משקל בעבר כן הייתה טובה, החלטתי לתת צ'אנס נוסף לתהליך ונרשמתי לשומרי משקל מחדש.

●        איך הגיבה הסביבה לשינוי?

קיבלתי הרבה פידבקים חיוביים והרבה מחמאות, מה שגרם לי למוטיבציה רבה יותר להמשיך ולהתמיד בתהליך.

●        מה גילית על עצמך במהלך הדרך?

שנים שאני עושה דיאטות, שונות ומגוונות. הדבר היחידי שלא השתנה הוא שתמיד אכלתי גבינות רזות ומאכלים רזים בפרט. לאחר תקופה שהייתי בשומרי משקל, הגעתי לנקודה שהמשקל נתקע. הייתי קרוב לשנה וחצי במצב של פלאטו שבו לא משנה מה אכלתי או איזו פעילות גופנית עשיתי, הגוף לא הסכים לשתף פעולה ומצאתי את עצמי במצב של יויו עולה ויורדת כל פעם מחדש. יום אחד, החלטתי לשנות את התפריט ולהתחיל לאכול גבינות קצת יותר שמנות, כמו: גאודה, קממבר וכדומה. לא רק שנהניתי מהטעם, לפתע הגוף התחיל להראות תזוזה!

הבנתי שכנראה הגוף שלי התרגל עם השנים למאכלים הרזים והוא היה זקוק לשינוי על מנת שאני אוכל להגיע לתוצאות ששאפתי אליהן.

 ●        מה היה הרגע שבו הרגשת שהצלחת ?

היום שבו החלטתי לשנות את התפריט ולא לפחד להכניס מאכלים שמנים לתוכו, הוא היום שבו הרגשתי שאני יותר משוחררת ויותר רגועה. בדרך הזו יכולתי להמשיך בתהליך ולרדת במקביל.

 ●        איזה טיפ טוב יש לך לתת למי שעוד בדרך?

אל תפחדו משינויים ואל תפחדו להכניס מאכלים שמנים לתפריט! נכון, זוהי דיאטה ואנחנו צריכים להקפיד לאכול בצורה נכונה ומאכלים בריאים, אך מותר לפעמים ליהנות ממתוק ולא יקרה כלום אם לפעמים תאכלו גבינה בעלת 30 אחוז שומן במקום 5 אחוז.

●        מה את אוהבת בשיטת הנקודות ?

הדבר העיקרי שאני אוהבת בשיטת הנקודות זה שהשליטה נמצאת בידיים שלי! אני מחליטה מה לאכול וכמה לאכול. בכל שיטה אחרת, הכתיבו לי מה צריך לאכול במהלך היום. היה תפריט מסודר ומובנה. נכון שגם לשומרי משקל יש תפריטים מסודרים, אך בשונה משיטות אחרות, אני יודעת שאם החלטתי למשל לאכול מאכל מסוים שאינו במסגרת היום הרגיל, כמו למשל מתוק בשש נקודות, זוהי בחירה שלי ואני יודעת באיזה מאכל להחליף אותו. אין לי את הפחד מלאכול משהו "אסור". 

●        מה הדבר הכי קל בתוכנית?

קל לי שיש לי תקציב נקודות מובנה שבו אני יודעת כמה עליי לאכול ובפני מה אני עומדת. בנוסף, אני מאוד אוהבת את השיטה של החישוב ויכולה בקלות להסתכל על גב המוצר ולחשב כמה נקודות הוא שווה. 

●        מה היה לך הכי קשה ואיך התמודדת?

כאשר קונים מוצרים בסופר, נורא קל לקחת מוצר ולהתחיל לחשב את הניקוד שלו. אבל מה קורה כאשר קונים גבינה במעדניה? או כשנמצאים במסעדה? הרבה פעמים מצאתי את המוצרים האלו בחוברת הנקודות, אך היו מקרים שבהם אותו מוצר לא היה והייתי צריכה לנחש מה כמות הנקודות שבו.

בהתחלה זה יצר מצב מלחיץ מכיוון שחששתי שאנקד פחות מידי, אך עם הזמן למדתי להעריך את כמות הנקודות שניתן לתת למוצר והיום אני יכולה ליהנות יותר מהמאכלים השונים גם אם אין להם ניקוד ברור ומדויק. 

●        מה עוזר לך להצליח?

אני נמצאת בתהליך כבר תקופה ארוכה ומכירה בעל פה ניקוד של הרבה מוצרים. בנוסף, אני נהנית לבשל ולהמציא מתכונים ובמיוחד לקחת מתכונים קיימים ולהתחיל לראות היכן אני יכולה לקזז בנקודות, כמו למשל: להשתמש בגבינות רזות במתכון של פשטידה במקום בגבינות שמנות או להכין קציצות בשילוב של בשר ועוף ולא רק בשר לבד ולהוסיף לו ירקות מגורדים כדי להעשיר את המרקם והטעם ולהוזיל בנקודות.

דבר נוסף ונורא חשוב, אני משתדלת לעשות ספורט, כך שגם אם הגזמתי באותו יום וחרגתי מהתקציב, אני יודעת שאני אוכל לכפר על כך.

 ●        על מה את לא מוותרת? איזה פינוק הכי עוזר לך ?

 

הדבר שהכי עוזר לי בתהליך, זו הידיעה שיש יום ללא ספירה. אני מודה שאני לא עושה אותו בדיוק כמו שהוא אמור להיות ואני לא בוחרת רק נקודה אחת ביום שבה אני אוכל את הארוחות עם הקינוח. מבחינתי יום שישי, הוא יום קדוש שבו אני מרשה לעצמי קצת יותר להתפנק וליהנות מהמטעמים. ביום הזה אני לא סופרת את הנקודות, אך אני משתדלת לא להגזים.