loader

תנו כבוד ל...

דויד נהרי!

למדתי לאהוב את עצמי יותר בעקבות ההרזיה

 מה הסיפור שלי עם המשקל? ממתי התחלתי להתמודד עם בעיית משקל?
"הסיפור שלי התחיל כבר בגיל צעיר", מספר דוד, " כשהייתי כבן עשר  התחלתי לעלות במשקל. זה התחיל כשעברתי לבית ספר חדש  שם "זכיתי" לקבלת פנים לא נעימה. הייתי ילד כהה עור, מושבניק וחוויתי גילויי גזענות מצד התלמידים.
חוויה זו השפיעה כמובן על הביטחון העצמי שלי,  הרגשתי חוסר שייכות ומצאתי נחמה באוכל. מאז כל חיי התמודדתי עם עליות וירידות במשקל. ירדתי הרבה ולאחר מכן עליתי הכול שוב, השינוי התחיל כשגיליתי את עול הריקוד ובעיקר את הסלסה. גיליתי את הגוף שלי ואת אהבת הריקוד, התחלתי לדאוג לעצמי יותר, התאהבתי בספורט טכתוצאה מכך התחלתי לרדת במשקל.

מה היה הרגע שהביא אותך להחלטה להצטרף לשומרי משקל?
הכרתי בזומבה אישה מקסימה שהפכה לחברה טובה שלי ובמקרה היא מדריכה בשומרי משקל ומדריכת זומבה  שמתי לב שאני כבר זמן רב עומד על אותו משל ולא מצליח לרדת. הבנתי שהספורט לא מספיק, אמנם אני מתעמל הרבה אבל התזונה שלי אינה מאוזנת.
הכרתי אנשים רבים שניסו את שיטת שומרי משקל וירדו יפה במשקל, וכמובן התייעצתי עם רויטל רמתי בן עמי, והחלטתי שהשיטה הזאת מתאימה לי כי אני מאמין גדול בכוח של קבוצה.

איך עבר התהליך?
גם בתהליך ההרזיה במסגרת שומרי משקל ידעתי עליות וירידות. הצלחתי לעמוד במסגרת תקציב הנקודות היומי, אך היה קשה לי לאזן בין החלבונים והפחמימות (אני חצי תימני, כך שהפחמימות ואני היינו חברים טובים). לאט לאט עם עוד ועוד טיפים מהמדריכה התחלתי לאזן בצורה טובה יותר והירידה התחילה להיות משמעותית יותר.

מה היה תפקיד הקבוצה והמדריכה?
הקבוצה מאוד מחזקת הטיפים של החברים תרמו לי רבות. רישום הנקודות ביומן המעקב, היה מעולה בשבילי ועזר לי לארגן את היום ואת הארוחות. המעקב הצמוד של המדריכה ראוי לציון לשבח ( ולא רק איתי) בכל פעם חידדה ומיקדה אותי גם כשסטיתי מהדרך. כשהתחילו לראות תוצאות, הסביבה לא הפסיקה להחמיא לי, קבלתי המון פרגון, וזה היה  אושר גדול.

מה היה הרגע שהרגשת שהצלחתי?
הרגע שבו המדריכה אמרה לי שאני קרוב למשקל היעד שלי, הבנתי שאני עושה משהו טוב, אני אוהב את הגוף שלי יותר ואת עצמי.

הטיפים שלי הם שילוב נכון של התזונה עם הספורט תוך דגשים מה לאכול לפני ואחרי.
להיות חיובי.
לקבל את עצמך כמו שאתה ולקבל שאני לא מושלם וזה בסדר גמור, אף אחד לא מושלם.
לקחת את נושא הרישום גם לרישום של מטרות ומנטרות חיוביות שישפרו את הביטחון העצמי, ויכוונו אותך אל המטרה שלך.
לשתות הרבה מים.
לא לאכול בשעות מאוחרות.
לאכול פחות מתוקים ופחמימות.