loader

כן, את יכולה!

את יודעת מה עברת בחיים, באילו אתגרים נתקלת וניצחת, יש בך כוחות להצליח גם הפעם! דבורית פינקלשטיין | 28.02.2017

עצמי רגע עיניים, היזכרי בחברה שלמדה איתך (בבית הספר, באוניברסיטה, באיזה קורס) ...

  • מה הסיבה שהיא נרשמה ללימודים מלכתחילה? 

  • עד כמה היא אהבה ללמוד?

  • אילו ציונים היו לה בסיום הלימודים?

מחקרים רבים גילו כי סטודנטים שנרשמים ללימודים מתוך כורח, "רק בשביל התעודה", כאלה שמרגישים שתהליך הלמידה "עובר לידם" והם חסרי מוטיבציה... יצליחו פחות בלימודיהם לעומת סטודנטים שנהנים כל הדרך ללימודים, מגיעים כי חשוב להם ללמוד ולהשכיל, כי ההשכלה תקדם אותם ליעדם והם בחרו במודע בתחום הלימודים.

איך זה קשור להרזיה?

מה גורם לאנשים בתהליך הרזיה לבחור נכון? להגיד "לא, תודה" לעוגייה או לפרוסת עוגה. מהו הכוח המניע לראות את היעד מול העיניים ולא לעצור בכל מהמורה שבדרך?

הרזייה כמו כל יעד אחר שדורש שינוי מהותי וארוך טווח, ניזון ממידת המוטיבציה של האדם.

מוטיבציה – הכוח המניע של האדם להשיג יעד כלשהו מושתתת על מידת ההערכה שלו שאכן הוא יכול להצליח ומידת החשיבות שהוא רואה להצלחה זו.

ניקח לדוגמא... אותך.

  •  עד כמה את מעריכה שתצליחי להשיג את היעד שלך לרדת במשקל? (זה השלב שבו את עונה לעצמך)
  •  עד כמה חשוב לך להצליח בתהליך הזה? (שוב, תורך).

אם שתי התשובות שנתת הן "הכי בעולם, ברור שאצליח, אני כבר בדרך לשם" ו/או "מאוד! מאוד! מאוד!" (או בכל סגנון אחר)

 

אז את בדרך הנכונה.

 

איך תדעי להעריך את סיכוייך להצליח? פשוט מאוד. את מכירה את עצמך הכי טוב, את יודעת מה עברת בחיים, באילו אתגרים נתקלת וניצחת, באילו מקרים כנגד כל הסיכויים הצלחת ובגדול.

זכרי את התקופות והמקרים הללו ושאבי מהם את האנרגיות לתהליך ההרזיה שלך, כי יש בך כוחות להצליח גם הפעם.

אם אחרי שקראת עד כאן, את עוד אומרת לעצמך "הכל נכון, אבל..." את נמנית על סוג האנשים שרוצים לרזות, מאמינים שהם מסוגלים לרזות, אבל לא מוכנים לזה כרגע. מעדיפים לדחות זאת לעת עתה, זה עניין של סדרי עדיפויות.

בדקי עם עצמך, היכן את מדרגת את הצורך לרזות בשלל היעדים של חייך? האם היעדים האחרים קשורים אלייך או לאדם אחר? האם ייתכן שאת ממקמת את צרכייך בסדרי עדיפויות נמוכים, ולכן לא מצליחה להשיג את היעדים האישיים שלך?

שאלות אלו יסייעו לך לקבל החלטה לגבי ההמשך.

 

ואם ענית לעצמך ב"כן, אני יכולה", פשוט...תתחילי!

קחי מחברת (או יומן אכילה של שומרי משקל) וכתבי את התפריט שלך למחר,

זה יהיה הצעד הראשון אל עבר השגת היעד וההצלחה... שלך!