loader

ארוחות משפחתיות בשומרי משקל

לכולנו חשובה הבריאות שלנו ושל בני משפחתנו. טופז דרזנר, דיאטנית ראשית, שומרי משקל | 22.02.2017

קצב החיים המטורף גורם לנו פעמים רבות לאכילה "על הדרך", בצורה לא מסודרת. מחקרים מראים כי אכילת ארוחות משפחתיות מסודרות, סביב שולחן מעלה את הסבירות לאכילת אוכל בריא ומקטינה את הסיכוי של בני הבית לסבול מהפרעות אכילה ובעיות השמנה.

הורים, מהווים לילדיהם מודל לחיקוי בכלל לחיים ולאכילה גם כן. זו הדרך ללמד את הילדים לאכול לאט יותר, לטעום מאכלים חדשים ומאפשר ליצור סביבה תומכת לאכילה בפרט ולחיים כמשפחה בכלל. האכילה ביחד והארוחה המשותפת, משמשת כשעת איכות והאזנה, כך אנחנו מבינים טוב יותר את הצרכים שלנו ושל בני ביתנו ומפתחים תקשורת פתוחה והתמודדות טובה יותר עם מגוון נושאים, לרבות השמנה.

על מנת שארוחה משפחתית תהיה בריאה ומזינה חשוב שתכלול את כל אבות המזון. עכשיו בחורף אפשר להתחיל עם מרק ירקות מירקות טריים או קפואים. מנה עיקרית יכולה להיות מנה בשר,עוף או דג מלווה במנת פחמימה מורכבת כמו עדשים (או קטניות אחרות ), אורז מלא, תפוחי אדמה או בטטה בליווי ירקות מבושלים וסלט ירקות טריים. לקינוח אפשר לאכול סלט פירות מפירות העונה .

 

בקבוצות שומרי משקל תומכים באוכלוסיית המרזים. בשומרי משקל מעל חמש מאות קבוצות הפזורות ברחבי הארץ ונותנות מענה לכלל אוכלוסיית ישראל. הקבוצות מעניקות תמיכה רגשית ומידע תזונתי, ומספקות כלים המאפשרים לקהל המרזים להגיע לתוצאות טובות בהרזיה תוך שמירה על אורח חיים בריא ומהנה.