loader

בשיטת שומרי משקל, הכל אפשרי ופתוח, הבחירה ביידים שלנו!

אנשים רבים נוטים לדחות פעילויות מסוימות לאחר שירדו במשקל- רוצים לדעת מדוע חשוב לעשות לגמרי ההפך? מליסה דאלי, מגזין שומרי משקל ארה"ב, תרגום : שלומית ליקה | 22.02.2017

אם אי פעם אמרת לעצמך שתעשי משהו (תצאי לחופשה, תחדשי את המלתחה, תצטרפי למועדון כושר) לאחר שתרדי במשקל, את לא לבד. בשיטת שומרי משקל, הכל אפשרי ופתוח, הבחירה ביידים שלנו ובתהליך ההרזיה אנו לומדים מה נכון עבורנו

 אנשים רבים נוטים לדחות פעילויות מסוימות לאחר שירדו במשקל. אבל החיים ממשיכים בין אם ירדנו ובין אם לא. ודווקא עשיית הדברים אותם נוטים לדחות, יכולה למלא אותנו באנרגיה שתעזור לנו בתהליך ההרזיה שלנו.
סקר שנערך בקרב קוראי מגזין שומרי משקל בארה"ב מצא כי אלה הם ארבעת הפעילויות שאותם אנשים נוטים לדחות לאחר שירזו.

השקיעו בהופעה שלכם, עכשיו!

עודף משקל יכול לגרום לאנשים מסוימים לחוש לא בנוח עם גופם ולתחושות  של בושה וחוסר חשק להתחדש, למשל בקניית בגדים או בתספורת חדשה.
אך למעשה אם תשקיעו במראה שלכם , תחושו טוב יותר עם גופכם ותבחרו בחירות מזון מתאימות ובריאות יותר. מחקר שפורסם במגזין לפסיכולוגיה טיפולית, מראה כי לאנשים המרגישים טוב עם עצמם סיכויי הצלחה גבוהים יותר בתהליך הירידה במשקל.
 
אז איך מתחילים:

  1. התחילו מלמטה: אם קשה לכם עדיין לצאת לקנות בגדים התחילו עם קניית נעליים. פנקי עצמך בזוג נעליים מהממות וזה אולי מה שיניע אותך להתחיל לרדת במשקל.  קני תיק חדש או תכשיט יפה וההרגשה הטובה שעשית משהו נחמד לעצמך תגרום לך להרגיש טוב יותר ללא קשר למשקלך.
  2. שידרוג קל - שינוי בסגנון השיער יכול להשפיע על מצב רוחך, פנקי עצמך בטיפול שיער מושקע. קבעי פגישה בסלון לעיצוב שיער והתייעצי עם מעצב השיער לגבי סגנון שיחמיא לך. עם יש לך פנים עגולות לדוגמה מעצבים רבים ימליצו על תספורת מדורגת בשכבות. אם את מרוצה מתסרוקתך נסי תוספת של גוונים או שינוי קל של צבע.
    האם את לא מרגישה טוב יותר אחרי פינוק כזה?

התחילו להתאמן, עכשיו!

לפי הסקר שערכנו יותר ממחצית  החברים, מעדיפים לדחות  את ההצטרפות לחדר כושר או לחוג התעמלות עד לאחר שירדו במשקל. אולם בעצם להיות פעילים יותר נמצא כעוזר במניעת התקפי/בולמוסי זלילה. לאחר שהשקענו מאמץ בשריפת השומנים אנו חושבים פעמיים על מה שאנו אוכלים.
עקבו אחר הצעדים הבאים :

  1. חישבו בצעדים קטנים - בכל תחום חדש של פעילות גופנית, התחילו בקטן. חלקו את זמן הפעילויות לפרקי זמן של כ-10 דקות. למשל: צעדו כ-10 דקות לארוחת הצהריים. עלו במדרגות במקום במעלית, חנו במרחק של כ-10 דקות ממקום העבודה, או הבית וכדומה.
  2. הכניסו את הפעילות לסדר היום - לאחר שתתרגלו להיות יותר פעילים, חפשו מסגרת מובנה יותר של פעילות גופנית כדי להתקדם. שאלו את עצמכם איזו אווירה מתאימה לכם?  חדר כושר? פעילות קבוצתית? להתעמל בבית? אם אתם מחפשים מפגש חברתי, הצטרפות לחדר כושר יכולה להתאים לכם. עם אתם מחפשים אווירה חברתית אך לא חדר כושר הצטרפו לקבוצה או חוג למבוגרים. מעדיפים להתאמן לבד? הפכו את אחד החדרים בבית לחדר כושר, כך כל מה שאתם זקוקים לו, תקליטורי DVD, מזרון יוגה, משקולות, ומכשירי כושר יהיו בחלל אחד נוח לשימוש.

תכננו יציאה לחופשה, עכשיו!

יותר ממחצית מהקוראים שהשתתפו בסקר דיווחו כי הם נוהגים לדחות את היציאה לחופשה לאחר שירדו במשקל. כנראה שהם חושבים שהם ייהנו יותר (ויראו טוב יותר בבגד ים) לאחר שיורידו ממשקלם. האמת היא שזמן החופשה יכול דווקא לעזור לכם להגיע מהר יותר ליעדכם. אחרי הכול בחופשה הנכונה קל יותר להיות פעילים יותר ולאכול כשרעבים. בנוסף חופשה היא מתנה שממשיכים לקבל - גם לאחר  החזרה הביתה. חופשה ממלאה לנו את המצברים, וממלאה אותנו אנרגיה שעוזרת לנו להמשיך בחיים בריאים.

  1. מפו את היעדים שלכם: הכינו רשימה  של חמישה יעדים אליהם אתם רוצים לנסוע, ליד כל אחד מהם רשמו פעילות בה אתם רוצים להתנסות - למשל : צלילה, טיולים רגליים, טיולי אופניים ועוד. לאחר שתחליטו על היעד, הזמינו את החופשה ובנוסף הזמינו את הפעילות שבחרתם, ובהמשך - שלמו גם על הפעילויות האלו וכך כשיגיע הרגע לצאת לא תישארו לשבת בכסא ליד הבריכה עם כוס משקה ביד.
  2. לבוש להצלחה: ארזו איתכם בגד צמוד ומחמיא במיוחד ותכננו ללבוש אותו בערב האחרון של החופשה שלכם. זה יעזור לכם לבחור נכון מזון ולהיות פעילים בזמן החופשה, במקום להתפנק עם אכילה ושתיית אלכוהול בלי חשבון. תראי איזה כיף יהיה להיכנס לבגד המחמיא ולגלות שהוא עדיין מתאים.

התקדמו בקריירה, עכשיו!

באופן מפתיע יותר מרבע מהמשתתפים בסקר , דחו גם את ההתקדמות שלהם בקריירה עד לאחר שירדו במשקלם.
מדוע? כשדימוי הגוף  נמוך, מרגישים שלא מגיע לנו שיקרה לנו משהו טוב כמו קידום בעבודה. מי שלא מרוצה מדימוי הגוף שלו גם לא ירגיש נוח בדרך כלל להתבלט ולמשוך אליו תשומת לב בישיבות ובכינוסים מקצועיים. אנשים כאלה נוטים לחשוש שישפטו אותם האופן לא ענייני לא על סמך כישוריהם אלא על סמך הופעתם החיצונית. שחרור מחשיבה שכזאת יעזור בבניית הביטחון העצמי, יזניק את הקריירה וישפר את תהליך ההרזיה. נסו את הטיפים הבאים להתקדמות:

  1. חפשו לכם מדריך , מודל לחיקוי- חפשו מישהו בחברה או בתחום המקצועי שלכם שיכול להוות לכם מודל ומדריך. קבעו איתו פגישה ונהלו שיחה בנוגע להתקדמות המקצועית שלו וקבלו טיפים להתקדמות. בדקו האם יש אפשרות למפגש נוסף כדי לדון בדרכים ואסטרטגיות להתקדמות שלכם ולדון בכל רעיון חדש שלכם בנושא.
  2. התנדבו למשימות חדשות - הציעו מיוזמתכם עזרה בפרויקטים מיוחדים. כך תמשכו תשומת לב חיובית על בסיס מקצועי. שימוש במשקל העודף כתירוץ לחוסר הצלחה מקצועית מונע מאיתנו במקרים רבים לקחת סיכונים. לעומת זאת מעשים קטנים שישפרו את ההערכה העצמית שלנו יעזרו לנו לבנות את הביטחון העצמי הנדרש להצלחה והתקדמות בעבודה, במקביל להרזיה.

 


העתיד כבר כאן, אל תידחו דברים חשובים לכם לאחרי שתרזו או בכלל, מה שחשוב הוא מה שקורה עכשיו, העשייה וההצלחה ימלאו אתכם באנרגיה ותחושת סיפוק והישג שתעזור לכם להתחיל ולהצליח בירידה במשקל.