loader

טיפים לחופשה בשומרי משקל

הקיץ מגיע ואיתו העת לתכנן חופשה משפחתית וליהנות מהיחד המשפחתי. חופשה יכולה להיות בבתי מלון, חו"ל, באוהל בטבע או בספינת תענוגות. מטרת החופש זה יציאה מהשגרה. האם היא אפשרית בשומרי משקל? מאמר מערכת | 25.06.2017

  • לא הכול בבת אחת: ארוחות בבית המלון או צימר מציעות מזנון קבוע עם מגוון גדול של מאכלים מפתים (15 נקודות לפחות). המלצתנו: ביום הראשון עירכו סיור במזנון ללא צלחת והחליטו מה תאכלו היום ומה בימים הבאים. איכלו רק את מה שבאמת מתחשק לכם היום. השאירו חלק מהטעימות לימים אחרים. זכרו ,יש גם מחר.

  • כלל הצלחת: בכל ארוחה עשו חלוקה דמיונית של הצלחת : 1/4 צלחת מנה עיקרית חלבונית (בשר/עוף/דג), 1/4 צלחת תוספת פחמימתית (אורז/פסטה/תפוח אדמה וכדומה) ו- 1/2 צלחת ירקות.

  • לפעמים כדאי לוותר על ארוחה או שתיים: יותר קל לוותר על הארוחה מאשר להיכנס לחדר האוכל ולשלוט באכילה. העדיפו סלט בלובי ובקשו לקבל את הרוטב בצד. 

  • איכלו לאט לאט: אתם בחופש, יש לכם את כל הזמן שבעולם. התחילו את הארוחה במנה של ירקות ושתייה תוך אכילה איטית ו- 15 לעיסות לכל ביס. עשו הפסקה של כמה דקות לפני המנה הבאה.  תחושת השובע מגיעה תוך 20 דקות מתחילת הארוחה, לכן אם תצליחו למשוך את הזמן, תאכלו פחות מהמנה העיקרית, כי תחושו שבעים.

  • קינוחי ביס: קשה לוותר על הקינוחים בזמן החופשה. לכן קחו לכם בצלחת קטנה שתיים-שלוש "מנות ביס" (שיצטרפו בחישוב למנת קינוח אחת). אופציה נוספת - לחלוק מנה מתוקה עם שותף לשולחן.  לביס הראשון והאחרון יש בדיוק אותו טעם.

  • המשיכו לספור נקודות: אחרי שהנחתם את המזון על הצלחת, העריכו את מספר הנקודות עליה. ספירת הנקודות תסייע לכם לשים לעצמכם בלמים באכילה.

  • לבשו לכל אורך החופשה בגדים מחמיאים וצמודים: הם יזכירו לכם את ההנאה שלכם מגזרתכם, וכמובן את המאמצים שאתם עושים לשמור עליה. הלבוש הזה יסייע לכם לוותר באכילה.

  • לא שוברים את הכלים: חגגתם ונהניתם ? למחרת מתחו קו וחיזרו למסלול.

  • פעילות: בחופשה, היעזרו בחדר הכושר של המלון בבריכת השחייה ובספורט הימי כדי להיות פעילים יותר.