loader

אכילת קיץ

הקיץ אינו תירוץ להפסקת תהליך ההרזייה הוא הזדמנות למנף את ההצלחה. עבור רבים ממשתפי הקבוצות הקיץ מהווה תירוץ להפסקת תהליך ההרזיה: שעות היום הארוכות, החום הגדול, הבילויים המשפחתיים, פירות הקיץ, הגלידות ועוד. אך אם משנים את זווית הראיה, את נקודת המבט וההשקפה ניתן לראות בכל הנ"ל גם הזדמנות להצלחה ולמצוא פתרונות קלים וקרים לעונה החמה. בישראל, כ-6 חודשים בשנה הם קיץ. מוזמנים לקבוצות לקבלת כלים כיצד להתמיד בתהליך ההרזיה ולראות תוצאות גם בחודשים אלו. כתבת מערכת | 28.06.2020

החום והלחות של הקיץ גורמים לתחושת כבדות לכן ארוחות קלות הן הפתרון

המתאים ביותר. מהן ארוחות קלות – הן כאלה שמערכת העיכול אינה מתקשה

לעכל. ארוחות דלות בשומן, ללא טיגון, ארוחות קטנות לאורך היום. מכיוון שחם

נעים יותר לאכול ארוחות הנאכלות קר וטרי.  

הנה המלצות למזונות וארוחות מותאמות לקיץ:                                                                                                                                                                                                           

דגים- דג קל יותר לעיכול, הוא מתעכל תוך כשעה מאכילתו. ארוחה המשלבת דג עם ירקות טריים ומבושלים היא פתרון טוב לארוחה קיצית עשירה בחלבון.

סלטים – ארוחות משביעות במעט נקודות.

הירקות הטריים נעימים מאוד לאכילה בקיץ, אפשר לאכול אותם בטמפרטורת החדר או קרים. ליצירת ארוחה מלאה ומשביעה, מעשירים את הירקות במנת  חלבון קרה כמו רצועות חזה עוף, קטניות, טונה או גבינות.

היזהרו מהתוספות בסלטים כמו רטבים קרוטונים, אגוזים זרעים וכדומה – כל אלו יעלו את ערך הנקודות במנה כמו גם את תחושת הכבדות.

פחמימות מורכבות קרות -  קטניות המוגשות קרות כחלק מסלטים הופכות אותם לעשירים בחלבון ובעלי ערך תזונתי גבוה.

מוצרי חלב – גבינות ויוגורטים המהווים מקור חלבון וסידן חשוב לאורך כל השנה יתרונם הגדול בקיץ היא הקרירות שהם תורמים לארוחה.

סלטי ירקות עם גבינות עד 5% שומן הם ארוחה קלה ומשביעה.

יוגורטים עשירים בחלבון בשילוב מנת פרי מהווים ארוחה עשירה בחלבון ויכולים להוות לתחליף לארוחת ערב

יוגורטים דלי שומן בטעמים המכילים כמות נמוכה של סוכר עם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים וכמות חלבון גבוהה מכמות הפחמימות יכולים להוות ארוחת ביניים טובה אפשר להוסיף להם דגני בוקר עשירים בסיבים כדי לתרום לתחושת שובע לאורך זמן.  כמובן שניתן להקפיא אותם ולהפוך אותם לפינוק

 

גם צורת ההגשה חשובה

מנות קרות וקטנות  - מזטים( אנטיפסטי, קרפציו, בשרים ודגים קרים, קוביות גבינה, אדממה, גרגירי חומוס ועוד...)

צורת הגשה התורמת לתחושה של קלילות ועדין מהווה ארוחה מאוזנת התומכת בתהליך ההרזיה.

 

על פי הרפואה הסינית  - המזונות הנחשבים קרים ניתן למנות סוגים שונים של פירות וירקות (מלפפון, חסה, פירות קיץ), יוגורט, אצות, צמחי תבלין כגון מנטה ונענע, מלח ים ופלפל לבן.                                                                                מזון טרי נחשב למזון קר, ואילו מזון מבושל יחשב למזון בעל אנרגיה חמה.

"אתה לא יכול לשנות את הכיוון של הרוח, אבל אתה יכול לכוון את המפרשים שלה לכיוונה"

הקיץ כאן. לנו אין שליטה על מזג האוויר והטמפרטורות יעלו אם נרצה או לא. אנחנו יכולים לנהל את עצמנו ואת הבחירות שלנו. התאימו את עצמכם ואת התפריט שלכם עכשיו לעונת הקיץ ולהגיע רזים יותר לראש השנה בעוד 3 חודשים!

עוד כתבות באותו הסטייל