loader

תהליך ההרזיה לנוער בשומרי משקל ייחזק לכם את הביטחון

הם היו שם לפניכם וימשיכו גם אתכם כחברי כבוד בקבוצה - בני נוער שעברו את השינוי שאתם מייחלים לו טוענים שהמאמץ היה שווה. מאמר מערכת | 22.02.2017

דמיינו את עצמכם עם ג`ינס צמוד וחולצה צמודה. נשמע חלום, לא ?

 שינויהוא לכל החיים. לכן אין טעם להגדיר "מבצע דיאטה", כזה שיש לו התחלה וסוף, אלא לשנות הרגלים, לאמץ דרך חיים חדשה. שינויים קבועים בתזונה, פעילות גופנית יומיומית וחשיבה חיובית מועילים הרבה יותר מירידה מהירה אך זמנית במשקל.

הצלחה בהרזיה אינה נמדדת בטווח הקצר אל תתפתו לדיאטות חריפות שמובילות לירידה מהירה במשקל. דיאטות חריפות (כאסח) הגורמות לירידה מהירה במשקל גורמות לגוף שלנו להתגונן מפניהם. התוצאה היא עצירה בירידה במשקל ואפילו עליה במשקל ברגע שהדיאטה נגמרת (והרי דיאטת כאסח לא יכולה להמשך לנצח). ירידה איטית במשקל, לעומת זאת מאפשרת לנו לסגל הרגלים חדשים תוך כדי התהליך והיא אינה גורמת לגוף להתגונן "ולשים לנו רגל" . זוהי הדרך היחידה להתמיד בירידה ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן. לכן נצלו את מספר הנקודות המגיע לכם ואל תפחיתו ממנו במטרה לרזות מהר יותר.

התמדה היא המפתח להצלחה ירידה במשקל היא תהליך הכרוך בשינויים הנעשים בהדרגה. לכן קחו לכם את הזמן ואל תעמדו עם "סטופר". במהלך התהליך יהיו שבועות בהם תרדו, יהיו אחרים בהם לא תרדו או אפילו תעלו חזרה. יהיו תקופות שבהם תרגישו שאתם שולטים באכילתכם ויהיו שבועות בהם תרגישו שאתם זוללים ללא הפסק. כזה הוא התהליך, המעידות הן חלק בלתי נפרד ממנו. כל זמן שתתמידו ותמשיכו להגיע למפגשים השבועיים, יגדלו הסיכויים שתצליחו לעשות שינוי לכל החיים.

ירידה במשקל בגיל של גדילה היא לפעמים "דריכה במקום" אתם נמצאים בגיל בו אתם צומחים לגובה. תזונה נכונה בגיל זה חשובה מאוד לגדילה בדיוק כמו עבור תינוק בחודשי חייו הראשונים. משקל גופכם פרופורציונלי לגובה שלכם. אם אתם צומחים לגובה אבל לא עולים במשקל סימן שאתם מרזים (למרות שלא ירדתם במשקל). לכן אל תתייחסו למשקל ברצינות רבה מדי ואל תצפו להפחתת קילוגרמים בקצב מהיר. התבוננו במראה והקשיבו למחמאות של הסובבים אתכם. אלה ישמשו מדד טוב יותר להתקדמות שלכם.

הרזיה שהיא דרך חיים ולא דיאטות רבות בני נוער נוטים להתפתות לדיאטות קיצוניות כי הם רוצים לראות תוצאות ומהר. מחקרים מצאו שאורח חיים כזה רע לכם לטווח הארוך כי הוא גורם לאכילת יתר ולהתקפי זלילה בין הדיאטות (פיצוי על מה שאנו מחסירים מעצמנו בזמן הדיאטה). ההשפעה המצטברת של התקפי הזלילה ואכילת היתר שבין הדיאטות היא עליה עקבית במשקל- בדיוק ההפך ממה שאתם רוצים.

חובה לעסוק בפעילות גופנית פעילות גופנית היא מרכיב חיוני באורח החיים החדש שלכם. היא תסייע לכם לרזות ותמנע מהגוף להתגונן מפני הדיאטה ולהכשיל אותה. היא תאיץ את תהליך הירידה במשקל גם כשתתקעו ותהפוך את גופכם ליפה יותר, זקוף יותר, כזה שמכיל פחות שומן ויותר שרירים. למי מכם ששונא את שיעורי הספורט בבית הספר חשוב שידע, פעילות גופנית אינה בהכרח ספורט. הליכה ברגל (אפילו לא מאוד מהירה), עם ווק מן על האוזניים או תוך כדי שיחה בטלפון הנייד היא גם כן פעילות גופנית. רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, ריקודי עם ועליה במדרגות הם סוגים אחרים של פעילות. אפילו משחק עם חברים במתקני שעשועים בגינה הציבורית הוא פעילות גופנית. העיקר לזוז יותר ולשבת פחות.

תזונה נכונה חשובה מאוד לגדילה אתם נמצאים בגיל של גדילה. על מנת לנצל את מלוא פוטנציאל הגדילה שלכם ולהגיע לגובה מקסימלי חשוב שתאכלו בריא ומגוון. אכלו מכל קבוצות המזון, הקפידו לאכול מזונות עשירים בחלבון כמו בשר, מוצרי חלב וביצים (חשובים מאוד לגדילה), הקפידו לאכול גם פירות וירקות, אכלו לפחות 4 מוצרים עשירי סידן ביום (כמו חלב ומוצריו, שקדים, סויה, טחינה). אלה חשובים לבריאות העצמות בעתיד ולמניעת שברים בהווה. איכלו מאוזן – קצת מהכל ולא הרבה משום דבר.

אל תימנעו לחלוטין משום מזון בשיטת הנקודות של שומרי משקל אין מזון אסור. ויתור לחלוטין על מזון שאתם מאוד אוהבים יצור אצלכם תשוקה לאותו מזון. התשוקה הזו מסוכנת לכם כי היא גורמת לאכילה פרועה של אותו מזון בפעם הראשונה שתרגישו מדוכדכים או לחוצים. אם אתם אוהבים פיצה, אכלו משולש פיצה מדי פעם בזמן בילוי עם החבריםאם אתם "מתים" על שוקולד" אכלו חטיף שוקולד מיני .  תוכנית הנקודות מאפשרת לכם גמישות מרבית בתכנון הארוחות. היא מאפשרת לכם לפצות גם על אכילה לא מתוכננת (כמו עוגה מדהימה שלא היה לכם את הכוח לסרב לה). אף פעם אל תרגישו אשמים על אכילה.