loader

איך תצליחו להתמיד בתהליך ההרזייה בשומרי משקל

28 משפטים שיעזרו לכם להתניע מחדש את המוטיבציה בתהליך מאמר מערכת | 22.02.2017

התחילי בגישה חיובית ובהחלטה להוציא את המיטב מהחיים.

  1. עשי זאת עכשיו! אל תחכי ליום ראשון כדי להתחיל בחיים בריאים- למה לדחות את ההרגשה הטובה.
  2. עולם אל תאכלי בעמידה! שבי כדי לאכול, אפילו אם זה רק סנדוויץ`. תיהני יותר מהאוכל ותשכחי פחות את מה שחטפת כבדרך אגב.
  3. תסבלי בשקט! אם בני משפחה מסויימים משגעים אותך ( ולמי אין כאלה), צמצמי את אותן התכנסויות משפחתיות למינימום ורק לאירועים מיוחדים. ואז תשכחי לכמה שעות את תלונותיך, הדביקי חיוך על פניך והיי במיטבך. אחר כך תוכלי להיאנח ולקטר כאוות נפשך לטפוח לעצמך על השכם ולקנח במשקה.
  4. למדי לומר כן! היעני לכל הזמנה שאת מקבלת בחודש הקרוב אפילו אם זה נשמע ממש לא משהו שמתאים לך. אנחנו נהנים דווקא ממשהו שיש לנו הכי פחות ציפיות ממנו.
  5. אל תשמרי בבטן! אם משהו מעיק עליך, אם תשמרי אותו בפנים זה יהיה יותר גרוע. חלקי את בעיותיך עם חברה תומכת, בן זוג או בן משפחה ובקשי מהם עזרה. גם אם הם לא יכולים לפתור את הבעיה בשבילך, תרגישי הרבה יותר טוב בזה שהורדת אותה מהלב.
  6. היצמדי לרשימה! לכי לקניות רק עם רשימה והיצמדי אליה. לעולם אל תלכי לקניות רעבה אחרת תעמיסי על העגלה שלך כל מיני "שטויות" לא בריאות.
  7. מתקפת חטיפים מתקרבת? צחצחי את השיניים. משחת שיניים הופכת את טעם האוכל למר וטעם הרעננות של המשחה גורמת לחטיפים להיות פחות מושכים. אם אינך יכולה לצחצח את השיניים לעסי מסטיק ללא סוכר בטעם מנטה.
  8. בקדמת העורף. מחקרים חדשים מראים, שמתעמלי הבית מתמידים בביצוע הפעילות יותר ממתעמלי מכון הכושר. כך שאינך חייבת להיות חברה במכון כושר יקר כדי ליהנות מהכושר.
  9. המשפחה קודמת לכל. להסתדר היטב עם ההורים, הילדים ובן הזוג הוא המפתח לחיים מאושרים. במילים אחרות, לזכות בלוטו או ללבוש מידה 38 לא מספיקים. לכן הקדישי זמן לאנשים בחייך שבאמת חשובים לך.
  10. פחות זה יותר. שמעי בעצתו של דין אורניש, יועץ התזונה של קלינטון. הטיפ שלו בנוגע למנה של גלידת שוקולד- פאדג` יכול להתאים לכל סוג של קינוח:" הביס הראשון הוא תמיד הכי טעים והביס האחרון הוא ההכי טעים אחריו, כך שאם אתה אוכל רק ביס אחד- טעמו הוא טעם גן עדן."
  11. תקפי את הנפיחות. חגורת מותניים לוחצת יכולה להוות סימן לצבירת נוזלים ולנפיחות. הימנעי ממשקאות תוססים ומיותר מדי חיטה. עקבי אחרי הרישום שלך ביומן המעקב ולמדי ממנו איזה מזונות גורמים לך לנפיחות. כדי להשתחרר מאי הנוחות תה צמחים יכול לעזור.
  12. התחילי עם מרק. תיהני מספל מרק חופשי מנקודות כפתיחה לכל ארוחה או כחטיף בין ארוחות כשאת רעבה- לא רק שהמרק טעים הוא גם יסתום לך את התיאבון.
  13. ידיד או אויב? אם "ידיד" רק מתלונן על הדיאטה שלך ומנסה לדחוף לך חתיכת עוגה בטענה "שחתיכה אחת לא תזיק", אל תתנצלי ואל תתרצי. תגידי לו שאת פשוט מעדיפה לאכול אוכל בריא. אם הוא לא מקבל "לא" כתשובה, שאלי את עצמך אם הוא ידיד אמיתי או ידיד במרכאות בלבד.
  14. מתחשק לך לעבור מתיחה? עמדי זקוף , כשהחזה מורם, הבטן מוכנסת פנימה והישבן מהודקת ,זה יוסיף לך באורח פלא סנטימטרים לגובה ולחזה מבלי לסבול כאבים ולהוציא כספים על ניתוחים פלסטיים.
  15. ראי, ראי שעל הקיר,הצמידי מראה על המקרר בצורה כזאת, שכל פעם שתרצי להתפתות ול"גנוב" משהו מהמקרר תצטרכי להסתכל לעצמך ישר בעיניים.
  16. זמן התחביב! לפי מומחים לבריאות הנפש, חשוב שיהיה לך לפחות תחביב או עניין אחד מחוץ לעבודה או למשפחה. זה יעזור לך ליצור לעצמך זהות. ועד כמה שזה "כאב ראש" בהתחלה, מצאי זמן לעשות משהו למען עצמך: הצטרפי לחוג ציור או לחוג קריאה או מפגש עם סופרים, למדי לרקוד סלסה או פשוט הישארי לפגישות שומרי משקל ושוחחי עם חבריך לקבוצה.
  17. נגיעות. נגיעות משחררות מרגיעים טבעיים במוח שגורמים להרגשה נעימה בכל הגוף. כך שגם אם אינך יכולה להתעמל במלוא המרץ- מסז` בגב, או בכפות הרגליים, חיבוק חזק ועוד נגיעות על ידי בן הזוג, יגרמו לך להרגיש הרבה יותר טוב.
  18. "סדרי" את המזנון. אם את הולכת למסיבה, אכלי ארוחה קלה ובריאה לפני שאת יוצאת מהבית. כך תוכלי לעמוד יותר בקלות בפני הפיתויים של המזנון ולהימנע מבחירות מוטעות. אכלי בבית מרק ירקות חם וגם תפוח אדמה אפוי בתוספת שעועית לבנה אפויה.
  19. תוציאי את זה! אם הגעת לקצה גבול הסבלנות שלך ופשוט נשבר לך מהכל, אל תהיי "קדוש מעונה" ותסבלי בשקט. מהצד האחר אל תוציאי את זה על הקרובים והיקרים לך ביותר. במקום זה בטאי את עצמך: הכי את הכרית, רקדי עד אובדן חושים לצלילי מוסיקה רעשנית, שירי בקול רם (לא נורא אם תזייפי) או תוציאי את העצבים על עבודות הבית ותנקי במרץ, הכל רק שתוציאי את זה.
  20. אכלי רק כשאת רעבה! לפני שאת אוכלת, שאלי את עצמך עד כמה את רעבה בסולם מ1 עד 10. אם זה פחות מ 8 שתי כוס מים או לכי לעשות משהו אחר.
  21. נשמי עמוק! החמצן חיוני כדי להפוך את האוכל לאנרגיה שתישרף. אם את נושמת באיטיות רבה הגוף שלך אינו מקבל מספיק חמצן לגרום לחילוף חומרים ראוי.
  22. הארוך והקצר. הציבי לעצמך מטרות קצרות טווח ומטרות ארוכות טווח, כך שהן לא ירפו את ידיך ותוותרי מראש על המטרות הרחוקות. לדוגמה, אם המטרה ארוכת הטווח שלך היא לרוץ מרתון , המטרה הקצרה צריכה להיות להוסיף מדי שבוע עוד 2 ק"מ לריצה היומית שלך. או במונחים של שומרי משקל, התרכזי בירידה השבועית- המטרה הקצרה והמטרה הארוכה תבוא מאליה.
  23. תפוח עץ ביום מרחיק ממך את הרופא .שניים מפחיתים את הכולסטרול בכעשרים אחוזים.
  24. אל תדלגי על ארוחת הבוקר . אם את לא אוכלת במשך זמן ממושך ,הגוף חושב שהוא נכנס לתקופת רעב וחילוף החומרים מאט את הקצב שלו. אם את מדלגת על ארוחת הבוקר באופן קבוע, הגוף שלך נוטה לאחסן את הקלוריות כשומן. כך שכדאי שתתחילי את היום בארוחת בוקר טובה ובריאה.
  25. תישני היטב! תגברי את השעון הביולוגי שלך בזה שתיצמדי לשגרת היום ותלכי לישון באותה השעה כל ערב ותקומי בבוקר גם כן באותה השעה. עם הזמן תגלי שאת עייפה בשעה הזאת וכך תישני יותר טוב בלילה.
  26. כל גרם נחשב. טיול של אלף מיילים מתחיל בצעד אחד קטן אמר כבר חכם סיני. כך שתזכרי, צעד אחר צעד, גרם אחר גרם ,ק"ג אחר ק"ג ותגיע למטרה.
  27. עצובה, מדוכאת? צעדי! מחקר שנערך לאחרונה בקרב אנשים הסובלים מדיכאון מצא, שאם הולכים שלוש פעמים בשבוע ,חצי שעה כל פעם הזיכרון והריכוז משתפרים והם מתמודדים עם היום בצורה חיובית יותר. סיבה נוספת למה כדאי לצעוד היא שמרזים יותר מהר.

 

נסי משהו חדש . צאי מהשגרה והרחיבי את אופקיך בזה שתנסי משהו חדש כל שבוע. זה יכול להיות קנקן קפה פילטר במקום קפה הפוך עם חלב מלא, סרט אומנותי במקום קומדיה, או מסלול חדש לצעידה.