loader

התמודדות עם לחץ חברתי העלול למנוע מאיתנו להגיע ליעדים בתהליך ההרזיה?

לפני שתרגישו, תאבדו את ספירת הנקודות בתקציב היומי לחלוטין, ובמהרה תחזירו לעצמכם את הקילוגרמים שעבדתם כל כך קשה להוריד. | 22.02.2017

לפני שתרגיש בעצמך, תאבד את הספירה לחלוטין ובמהרה תחזיר לעצמך את הקילוגרמים שעבדת כל כך קשה להוריד. האמת היא שיחסים מסויימים יכולים לגרום לך להשמין. באופן טבעי, מרבית האימהות דואגות שילדיהן יאכלו מספיק, אבל חברים, עמיתים ואפילו בני זוג יכולים לעודד אותך לאכול יותר מדי מהמאכלים הלא נכונים.

אז מה אתה יכול לעשות עם הלחץ לחסל את השוקולד? לפניך מדריך כיצד להפוך את היחס למזון משלילי לחיובי.

אימא הורסת, כשאתה מגיע הביתה לביקור ונתקל בהררי מזון משמין, זה יכול להיות צלי בקר שמן או עוגות קצפת. "תאכל כבר, זה מה זה מה שאתה הכי אוהב…"אתה יכול לילל ולהתלונן על אימא שלך, שעבדה קשה מעל כיריים לוהטות כדי להכין לך את מאכלי הילדות האהובים עליך.

אז איך אתה דוחה סעודה משפחתית ועדיין נשאר "בסדר"? עצה חשובה עזור לעצמך וקח מנה קטנה, אחרי כל הטרחה שאימך טרחה במיוחד למענך. תחמיא ותשבח עד כמה זה טעים, אבל תאמר שאתה כבר שבע. אתה יכול להציע לפעם הבאה תחליפים דלי שומן למרכיבי המאכלים (כמו יוגורט במקום שמנת). בכל אופן, תן חיבוק גדול ונשיקה, בהצלחה.

שנינו ביחד וכל אחד לחוד, גם אם אתה גר עם מישהו או שאתה נשוי, ישנן הזדמנויות רבות שבהן אתה או את רוצים לחלוק ארוחה עם בני הזוג. אם אתם מבשלים זה בסדר גמור. אתם יכולים להשגיח על מספר הנקודות שלכם ועדיין להכין ארוחה בריאה ומעוררת תיאבון. אבל מה אתם יכולים לעשות אם השותף או בן הזוג שלך מתעקשים שהם יבשלו, והתוצאה שהם הכינו פסטה מוקרמת בשמנת ועוגה שחיתותית כקינוח בתור ארוחה מיוחדת? אחרי הכל, האם אלה לא היו המאכלים שהייתם רגילים לזלול ביחד כשרק התאהבתם? רק מפני שאתם אוהבים זה את זו אין זה אומר שאתם חייבים לאכול את אותם מאכלים.

אז מה אפשר לעשות אם אתם רוצים להמשיך ולשמור על אכילה נבונה וגם על חיי האהבה? עצה חשובה אל תרפו את ידיהם של בני זוגכם מבישולים בזה שתהיו "אנטיים" ושליליים לגבי מה שהם הכינו עבורכם. על כל פנים, אם המאכל גבוה בנקודות אכלו רק מעט. למה שלא תקנו להם את אחד מספרי הבישול של שומרי משקל ותסבירו להם איך אפשר לאכול מאכלים טעימים ועדיין לשמור על מספר נקודות נמוך. אתם יכולים לדאוג שתהיה לכם שקית מצוננת של ירקות חתוכים, שתהיה מוכנה כתוספת לכל ארוחה.

 יותר מזה, אתם צריכים להודות להם מקרב הלב ולהגיד שהארוחה היתה נפלאה. חיזוק חיובי עושה פלאים ליחסים. חברים לשומן, אין דבר יותר כייפי מאשר להתפנק עם חברה. רכילות טובה עם חברה מלווה בעוגת שוקולד פאדג` וכמה ספלי קפוצ`ינו "משמנים את גלגלי" החברות. או לשבת ביום שישי בלילה בפאב עם חברים ו"לרדת" על כמה בירות, שלא לדבר על ארוחת חובה באיזו שהיא מסעדה אחרי הבילוי. זה נהדר לאכול עם חברים, אבל כשזה עמוס בנקודות, קשה לפעמים להגיד "לא" ולהיות היוצא דופן בחבורה.

האם אתה פוחד שתיתפס כ"נודניק" בעיני חבריך אם תשתה רק מים מינרליים כל הערב? או האם את פוחדת שתפסידי איזו רכילות עסיסית אם לא תכרסמי עוגיות שוקולד ותחלקי בקבוק יין עם חברותיך תוך כדי? טוב, אינכם חייבים להפסיד חברים בגלל אוכל. הם יוריקו מקנאה בכל מקרה כשיראו שהשלתם מגופכם את הקילוגרמים המיותרים.

למעשה, לפעמים חברים יכולים אפילו לעודד אתכם לאכול מה שהם אוהבים, כדי להקטין את רגשות האשם שלהם. זו סיבה שלילית לגרום לכם לאכול מזונות, שלמדתם להימנע מהם. אז מה אפשר לעשות? נקודות מקצועיות, אם אתה רוצה להצליח בעבודה, תרצה שהבוס שלך או עמיתך לעבודה יחשבו שאתה חבר טוב כמו שאתה טוב בעבודה. לפעמים אתה עלול למצוא את עצמך במצב שבו אתה נאלץ לאכול המלון או במסעדה, או ללכת לבית קפה או לאכול ארוחת צהריים ביחד - וכשאתה מביט בתפריט, כל המאכלים עשירים מאוד בנקודות.

איך אתה שומר על יחסי עבודה תקינים בלי להפוך ל"הורס מסיבות"? עצה חשובה אם אתה משתתף בארוחה לא רשמית, דאג לאכול היטב לפני כן - תתפתה פחות לכרסם במהלך הארוחה. כמו כן, תחליט מראש בדיוק כמה משקאות חריפים אתה מתכוון לשתות והיצמד להגבלה שלך. בארוחה רשמית, אכול מנות קטנות והתמלא בסלט או בירקות אחרים. וזכור לא חשוב מה עשית, אל תיקח מנה נוספת… אבל תיהנה מהארוחה! לא לשכוח… את עדיין יכולה להעביר שיחה בטלה על כוס קפה ועוגה, אבל תוודאי שאת בוחרת חלב דל שומן וחטיף דל יחסית, כמו עוגת פירות, עוגיה קטנה יבשה או מיני-סנדוויץ`.

 ובכל זאת עדיף להזמין את חברותיך אליך לארוחה על טהרת שומרי משקל, כשאת מבשלת ארוחה טעימה מתוך ספרי הבישול של שומרי משקל. כך כל אחת תוכל לאכול את הכמות המותרת לה. אם תשלבי בתוך הכיבוד גם מוס שוקולד או גלידה, הן אפילו לא יידעו שאת שומרת על הנקודות שלך. ואל תשכחי לשתות הרבה מים עם הארוחות שלך - לעולם לא תדעי, אבל חברותיך יחקו אותך ויעשו כמוך.

 חמש דרכים להיות חיובי

  1. אל תפחד להיות שונה. הייה אתה עצמך ואמור מה אתה רוצה - זה בסדר להיות יחיד ומיוחד.
  2. היה חם ומלא הוקרה כשמציעים לך משהו גם אם אתה מסרב לו.
  3. אל תהיה טרחן בנוגע לדיאטה. הסבר שאתה רוצה להיות בריא ובכושר, ולא להיות רזה ולא בכושר.
  4. אל תבקר אחרים על בחירותיהם בכל הקשור לאוכל - אנשים צריכים לעשות את מה שהם רוצים.
  5. תיהנה מהאוכל שלך והתרכז בלעשות חיים עם חבריך… כיף, "זה מידבק…"