loader

איך להצליח לאזן בין הארוחות בתוך כל השגרה ותהליך הירידה במשקל

לפעמים להגיע לאיזון בעזרת המזון נראה כמשימה בלתי אפשרית, כמה עצות שיעזרו לכם להתמודד עם הפיתויים בארוחות גדולות וילמדו אתכם איך לאזן בניהן. מאמר מערכת | 22.02.2017

יש אנשים שחושבים שטוב לאכול מעט מאוד או אפילו בכלל לא ביום שיש להם אירוע חשוב הקשור באוכל, המומחים שוללים דעה זאת
ד"ר מיכאל לאו ,פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת פילדלפיה בארה"ב ,מסכים: "דילוג על ארוחות אינו מועיל ובדרך כלל מביא לתוצאה הפוכה ומחבל במטרה."
לאו מציין שהאנשים שדוחים את האכילה לשעות המאוחרות בלילה (שומרים נקודות לארוחה הגדולה) נוטים לאבד שליטה באכילה מאוחר יותר. לאחר מכן הם מרגישים רע וצורכים הרבה יותר קלוריות בסופו של דבר. וכדי להרע את המצב, מוסיף ד"ר לאו, מחקר ראשוני מראה שזה אפשרי שאכילה מועטה מדי או דילוג על ארוחות יכולה להכניס את חילוף החומרים להאטה למשך 6 עד 8 שעות.

לצאת מהשגרה 
נשמע הגיוני, אבל יש כאלה שבשבילם להפסיק את דפוס האכילה השגויה- מעט או יותר מדי- היא משימה בלתי אפשרית. אכילה מועטה, מתחת למספר הנקודות המתאימות, יכולה לגרום לאכילה רבה מדי כפיצוי, ושוב לאכילה מועטה מדי- וכך הגלגל חוזר. הדפוס נמשך: מעגל קסמים שדורש התערבות בצורה חדשה.
הרבה אנשים נעים מתחושה טובה לתחושת כישלון בכל הנוגע לאכילה רבה מדי. ובאשר להרזיה שלהם, הם צריכים להעמיד את מעשיהם בפרספקטיבה. "אל תעצימו את המושג פינוק," מתחנן ד"ר לאו. אתם בני אנוש ועושים שגיאות. כך שאל תנזפו בעצמכם כשאתם מגזימים באכילה, ואל תפקפקו בערך העצמי שלכם, בכוח הרצון שלכם או ביכולתכם לרזות. במקום זה "אמצו גישה הגיונית ומציאותית לפתרון השגיאות שלכם", אומר ד"ר לאו .

הנה עצותיו איך להתמודד עם אותם רגעים ש"הלוואי שלא היו קורים": 
הבן אילו פעולות הובילו אותך מהמחשבה שאתה בדרך הנכונה ועד הטלת ספק ביכולתך לטפל בנושא האכילה. אל תביט על הנסיבות שהובילו אותך לאכילה כעל כישלון אלא כעל לימוד. שאל את עצמך מה אתה יכול ללמוד מזה. אל תתעלם ממקרה של אכילת יתר בכך שתגיד שתהיה טוב יותר בעתיד. נתח מה קרה כך שבעתיד כשתקלע למצב דומה, תפעל אחרת.
הישקל כמה ימים לאחר שהגזמת באכילה כהוכחה לכך שהקלוריות הנוספות מפעם אחת של התקף אכילה מוגזמת לא מקלקלות בטווח הארוך. בעוד שאתה מרגיש כאילו הפכת מיד ל"חבית".
אתה יכול להיות בטוח, שאכילתך תתאזן מבחינה בריאותית בעזרת שומרי משקל. פשוט חלק את הנקודות שברשותך במשך היום וחסוך גם לאירועים מיוחדים, כך שתוכל לאכול בצורה נכונה ובריאה.