loader

מאורסים? מזל טוב! רוצים לדעת איך מצליחים להיראות נפלא עד האירוע הבא?

יש מטרה, יש תאריך יעד, קדימה לדרך! אחת מהמוטיבציות החזקות ביותר של אנשים לעשות דיאטות הוא הרצון להיראות נפלא לקראת אירוע | 22.02.2017

צעד ראשון- ערכו רשימת קניות. חשבו על כל המזונות שעוזרים לכם לרזות. קנו שפע של ירקות, פרי אחד או שניים, פריכיות, לחם קל או קרקרים דלי קלוריות, שתייה דיאטטית, גבינות ומוצרי חלב דלי שומן, חזה עוף , דגים או בשר רזה, רוטבי לייט לסלט, תרסיס שמן ופינוק אחד יומי קטן שאתם מאוד נהנים ממנו אבל יכולים להפסיק לאכלו אחרי אחד (דוגמת חטיף שוקולד קטן). לא פחות חשוב עשו סדר במטבח ופנו מהבית כל מזון שעשוי לקלקל לכם- לשכנים, לעבודה או פחות לפח. כעת הבית ערוך ומוכן לקראת השינוי שלכם

צעד שני- גייסו תמיכה. שבו לשיחה קצרה עם בני המשחה שלכם, ספרו להם על מטרתכם ובקשו תמיכה. תמיכה זה אומר לא להפריע, לא לעקוץ ולא "להיכנס לכם לצלחת". תמיכה זה לעודד, לצאת איתכם להליכה, לוותר על המאכלים המשמינים בבית ולא לבקש מכם לאפות את העוגה שכל כך קשה לכם מולה. התמיכה היא אחד הדברים החשובים ביותר להצלחה בהרזיה. לכן מומלץ שתשקלו לצאת לדרך במסגרת קבוצת תמיכה הקרובה למקום מגוריכם.

צעד 3- הגדירו יעדים. היעד הראשון יכול להיות 5 ק"ג למשל. הבטיחו לעצמכם פרס על השגתו (זוג מכנסיים חדשות למשל). היעדים הבאים קטנים יותר, כל פעם שני ק"ג ובכל יעד צאו לחגוג, פנקו את עצמכם על המאמץ.

צעד 4- בחרו תוכנית שפויה, מתונה, גמישה, כזו שתאפשר לכם להמשיך לחיות, לצאת לאירועים ולבלות. תוכנית הרזיה שדורשת מכם להפסיק את חייכם היא תוכנית גרועה, לא תתמידו בה לאורך זמן. ככל שיהיה לכם יותר חופש בחירה באוכל, כך תצליחו להתמיד בה שמן רב יותר. אל תגדירו שום מזון כאסור, הכל מותר. מזון אסור גורם לכם להשתוקק אליו יותר. קריטריון נוסף לתוכנית אכילה טובה היא תוכנית שתאפשר לכם לבקר את האכילה שלכם בעצמכם. לדוגמא בשומרי משקל סופרים נקודות. לכל מזון יש ערך בנקודות ואתם יכולים לנהל בעצמכם תקציב של נקודות שמתבסס על המזונות האהובים עליכם.

צעד 5- החליטו על פעילות גופנית יומיומית. 30 דקות הליכה בחוץ היא בחירה מצוינת. הפעילות הגופנית חיונית לתהליך ההרזיה והיא משפרת מאוד את מצב הרוח וגם את התוצאות.

צעד 6- גייסו מעצמכם אופטימיות, חשיבה חיובית, סבלנות ושמחה. אל תישקלו כל יום. פעם בשבוע מספיק. אל תדאגו, היו ממוקדים בכל פעם בשבוע שלפניכם. אל תכעסו על עצמכם בכל פעם שסטיתם מתוכנית האכילה, אל תתאכזבו כשהירידה נעצרת, אל תחשבו במושגים של הכל או לא כלום- שחור ולבן. זכרו הרזיה היא תהליך, לא מבצע. ובכלל, קשה לשנות את הרגלי החיים בבת אחת. זה דורש זמן וסבלנות. הרבה סבלנות.

צעד 7- אל תתעקשו לעשות את זה לבד, אם לא הולך. לעיתים המוטיבציה מתמסמסת, היעדים נשכחים והמטרה מתרחקת. אל תוותרו, הצטרפו לשומרי משקל. כי החברים לקבוצה יראו לכם את הדרך, ההצלחות מסביב יגבירו לכם את המוטיבציה, הטיפים מהמדריכה ומחברי הקבוצה יגוונו לכם את התפריט.