loader

אכילה בחוץ

אכילה בחוץ ובילוי במסעדות הם חלק משגרת החיים וניתן לשלבם בתהליך הירידה במשקל. בשנים האחרונות אכילה במסעדות הפכה להיות בילוי נפוץ. בתקופת הקורונה המסעדות נסגרו ונמנעו מהבילוי בהם. ניכר שכעת כאשר המסעדות נפתחו שוב אנו חוזרים לבלות בהם ואולי "להשלים פערים". הבילוי במסעדה משלב הנאה ממפגש חברתי או משפחתי יחד עם הנאה מארוחה ומנות מגוונות. חשוב שנדע להכיר את האתגרים שהמרזים פוגשים במסעדות ומה הכלים העומדים לרשותם. כתבת מערכת | 14.06.2020

לעיתים למרות ההכנה מראש של האכילה במהלך היום וידיעת תפריט המסעדה

בעל פה יכולים להיות "מוקשים" בארוחה שצריך לשים לב אליהם:

בוטנים קצוצים המוספים למנות אסיאתיות

מנות הנודלס האסיאתיות שלהן מוסיפים בד"כ בוטנים קצוצים הם מנות עשירות בקלוריות בשל כמות גדולה של נודלס, שמן ורטבים עשירים בסוכר.זו מנה יקרה בנקודות והוספת כף (10 גרם ) בוטנים קלויים תוסיף עושר תזונתי ו – 1.5 נקודות למנה.

פקאנים מסוכרים לסלט

2 כפות פקאן מסוכר(20 גרם ) בסלט אישי – יוסיפו לסלט ירקות "זול"  בנקודות עוד 3 נקודות והפכנו סלט זול, ליקר ועשיר בסוכר. ולמעשה זה שווה לסך נקודות הפינוק היומי. – בסלט.

גרנולה ביוגורט

גרנולה היא מוצר המורכב מפתיתי שיבולת שועל ותוספות שונות כמו שברי אגוזים ושקדים, צימוקים, חמוציות, שברי בננה מטוגנת, שבבי קוקוס, פירות יער מיובשים, פתיתי שוקולד מריר. סה"כ תוספות בריאות אך כולן בעלות ערך בנקודות. כדי לגבש את התערובת מוסיפים סילאן או דבש, סוכרים מהטבע. אך עדיין סוכר. תוספת גרנולה להזמנת מוזלי במסעדה: יוגורט + גרנולה + פירות ודבש או סילאן, יתרמו לתחושת השובע של המנה בשל תכולת הסיבים הגבוהה של השיבולת שועל. מנגד הכמות המנה הגדולה המוגשת, תעלה את הניקוד של הפחמימה בארוחה ונקבל מנה שניקוד הפחמימה בה יחד עם הממתיקים (סוכרים ), לכמות גדולה מהניקוד של החלבון. לכן מומלץ להוסיף פחות גרנולה מהמנה המוגשת.

קרוטונים בסלט ובמרק

קרוטונים מוספים קראנצ'יות למנות. קטנים וחמודים חתוכים לקוביות קטנותJ . הקרוטונים הם קוביות לחם שעברו טיגון וטיבול. פרוסת לחם שווה ל- 1-2 נקודות  – כף שטוחה של קרוטונים = 1.5 נקודות. מי שם כף אחת? מסלט תמים או מרק ירקות עשיר בויטמינים ומינרלים מקבלים סלט ו/או מרק עשירים בנקודות, שמן והמון המון מלח.

רוטב מתוק לסלט

מכירים רטבים על בסיס סילאן, דבש טריאקי, מייפל ועוד. הם הופכים את הסלט למעדן. כל כף רוטב שווה לפחות 1 נקודה!!!

רוטב על בסיס מיונז לסלט

להכנת רוטב על בסיס מיונז בנוסף למיונז מוסיפים לרוב שמן מיץ ולימון ותבלינים. ככל שכמות המיונז גבוהה יותר כך ערכו של הסלט גבוהה יותר. כף שטוחה של מיונז רגיל ( במסעדה לא משתמשים בלייט או כל תחליף אחר ) = 2 נקודות !! מיונז מכיל חלמוני ביצה ושמן, מעט חרדל ותבלינים. מכיל כמות גבוהה של שומן ולכן ערכו בנקודות גבוה במיוחד.

גבינת פרמזן מגוררת

מעל הפסטה מעל הסלט. גבינת פרזמן בעלת טעם דומיננטי המוסיף לכל מנה. נהוג לאכול אותה כתוספת מעל צלחת פסטה. נכון היא עשירה בסידן ויש בה חלבון. אבל אחוזי השומן שלה מאוד גבוהים. 1-2 כפות שטוחות של גבינה מגוררת מעל המנה תוסיף טעם ולא תשנה משמעותית את ערך המנה. 50 גרם פרמזן = 6 כפות,  מעל צלחת פסטה  = 6 נקודות , אחוזי שומן ומלח גבוהים. וזה לא מספיק חלבון למנה כדי להוות תחליף למנת חלבון לצד מנת פחמימה בארוחה.

עוד כתבות באותו הסטייל