loader

איך מתמודדים בפיתויים שמגיעים בתקופות לחץ במהלך הירידה במשקל

זו התרגשות שמרגישים בכל הגוף, מסתובבים באי שקט, מתקשים להתרכז וכנסים "לנשנשת", מתחילים לאכול בלי חשבון מתוך תקווה שהאוכל ירגיע את הנשמה המודאגת. מאמר מערכת | 22.02.2017

אנשים מתחלקים על פי מבנה אישיותם, הרגליהם וצורת החשיבה שלהם, לבעלי "ראש רזה" ו"ראש שמן ".
בעלי "ראש רזה",  הם מי שיכולים לשכוח לאכול ימים שלמים, שהאכילה בשבילם היא לשם קיום בלבד, לרוב אינה מתוך הנאה ולא בעדיפות עליונה,  יש מעט כאלה בחברה המערבית המודרנית. רוב האנשים בחברה המודרנית שיכים לקבוצה השנייה  והם בעלי מאפייני חשיבה של "ראש שמן". הם חושבים הרבה על אוכל , מה יקנו, מה יבשלו, איזה משהו טעים יש להם לאכול בבית
הם אוכלים לעיתים מזומנות, מסיבות מגוונות, כי אוכל הוא פיתרון טוב בכל עת ולכל מצב. אוכל מרגיע אוכל מנחם ואוכל משמח
אין מפגש משפחתי ללא אוכל טוב, כי מקובל אצלנו שהמארחת נמדדת ע"פ כישוריה הקולינאריים. אצלנו כשקובעים להיפגש עם חברה בדרך כלל זה לארוחה או לפחות לכוס קפה "עם משהו" זה לא למסע אופניים בהרים!


אני,  ורבים מחברי בשומרי משקל מעידים על עצמנו שאנו בעלי "ראש שמן ", לעולם לא נשכח לאכול, כי אוכל בעבורנו תמיד נמצא במקום גבוה בסדר העדיפויות ויש לו כאמור תפקיד חשוב בחיינו.
אדם בעל "ראש שמן" יכול להיות בעודף משקל או רזה כי זו צורת חשיבה והתנהגות
בתקופות לחץ כמו במלחמה, בעלי ראש רזה מדווחים "שנסגר להם התיאבון", הם אינם מסוגלים להכניס כלום לפה, בעוד שאנו דווקא "מדווחים שנפתח לנו התיאבון" ואנו כל היום אוכלים. בתקופות לחץ כאלו "האופי הבסיסי שלנו" צף ועולה וגורם לנו בעלי "הראש השמן" למעוד ולפרוק עול באכילה ללא גבולות
יש כאילו הצדקה לא לעשות חשבון ולחיות את הרגע כי יש דברים יותר חשובים והרי גורל .
"
אז מה אם נצא מהמשבר שמנים בכמה קילו?" אומרים לי רבים.


אני מכירה אמירה זו, הבעיה שהיא לא עומדת במבחן ביום שאחרי, אז מתעוררים ייסורי המצפון, כי כשהחיים חוזרים למסלולם והם יחזרו הרבה יותר מהר ממה שחושבים, נשארים עם עודף המשקל עם ייסורי המצפון ועם הידיעה שאנו צריכים עזרה כי רע לנו.
סיבות רבות כאמור מנתבות אותנו כל הזמן לפריקת עול באכילה. זו יכולה להיות תקופת מבחנים,לחץ בעבודה או מלחמה כמו זו המתנהלת בימים אלה וכולנו תקווה שעד להדפסתו של הגיליון משבר זה כבר יהיה מאחורינו.


כולן סיבות טובות הדורשות נחמה , הבעיה היא כשבוחרים באוכל לנחמה ועוברים את התקופה הקשה נשארים עם התוצאה,עודף משקל, שבדרך כלל אינה רצויה.
מאחר שהחיים שלנו דינאמיים מאד אנו צריכים תמיכה כל הזמן גם בהרזיה וגם בשמירה על המשקל לחידוש המוטיבציה ולהצלחה בהתמודדות עם המשקל.
שיטת  שומרי משקל נבנתה לעזור לנו לעבוד על עצמנו לשינוי הרגלי החשיבה וההתנהגות שלנו.  בשומרי משקל יודעים מניסיון, שאנשים הלומדים לפתח חשיבה חיובית ורוכשים הרגלי חיים טובים יודעים להתמודד טוב יותר עם משברים ולצאת מהם מהר יותר ולכן גם קל להם יותר לקזז ולהתאזן הנזק שלהם קטן יותר אם בכלל.


מניסיוני, חשוב מאד, במיוחד בתקופות קשות בין אם זה תקופת בחינות או לחץ בעבודה וגם בתקופה קשה כלכלית לשמור על שיגרה ,לא לוותר ולהתמיד להגיע לקבוצת התמיכה מדי שבוע
בקבוצה המדריכה מחכה לך לשמוע אותך ולתת עצה .הידיעה שהיא תשקול אותך ותהיה שותפה, מחייבת אותך למשמעת מחייבת אותך לתוצאות. בנוסף חברי הקבוצה מחכים לך, הם מבינים מה עובר עליך וישמחו להאזין לייעץ ולעזור.


זו השעה השבועית שבה אתה מתרכז בנושא ויש לה השפעה מאד מאזנת ומחזקת, הנותנת כוח וממלאת מוטיבציה. ולכן גם אם נראה לך שאין לך זמ,ן זכור שהזמן מתרחב בהתאם לצרכים ושעת הפגישה השבועית היא זמן שרווח בצידו כי כשתתמלא מוטיבציה תקבל אנרגיות חיוביות שיהפכו את חייך ליעילים מחושבים ומצליחים יותר.

 


עצות לתקופות לחץ

  • פנה אפילו חצי שעה להתאווררות ופעילות גופנית כי יש לה השפעה טובה על המוח והגוף.
  • כשאתם מזהים את סימני הלחץ ומתחילים לנשנש מהרו לטלפן לחברה, בכדי לדון איתה בבעיה. אפשר גם להזמין אותה לצעידה משותפת ושיחה אני מבטיחה שתחזרו ממנה באנרגיה חיובית
  • ארגנו את הסביבה שלכם .דאגו שיהיו בה מזונות זולים בנקודות : פופקורן, תירס גמדי מקופסה או פומלה למשל, שיצריכו התעסקות ממושכת עם אכילה זולה בנקודות.
  • הוציאו מהבית את הנשנושים שמפילים אתכם בפח, אותם חטיפים שאינכם עומדים בפניהם כי אויבים יש להרחיק.
  • הקפידו שיהיה אוכל מבושל שיחכה לכם כשאתם מגיעים הביתה.
  • השתמשו בירקות מצוננים או משומרים, ובאוכל מוכן כמו עופות גריל מוצרי עופות ודגים מוכנים שיקצרו את זמן ההתעסקות עם הכנת האוכל ויקלו על השמירה על המשקל.
  • פנקו את עצמכם בתקופות כאלה בדברים שעושים לכם טוב. בגד חדש, מסאז' מפנק או סרט טוב. כל דבר שישפר קצת את מצב הרוח ויפחית את המתח, ירחיק אתכם מהמטבח.
  • בתקופות לחץ חשוב להנמיך ציפיות. דרוש מאמץ לירידה במשקל לכן מוטב להתמקד בשימור המשקל.