loader

25 דרכים קלות לחיים טובים יותר

קל יותר לנקות את הנפש ולהפיח מרץ בגופך ממה שאת חושבת... שומרי משקל ארה"ב - תרגום סיון נירל | 22.02.2017

1.  סלקי מכשולים    
האם את חשה שמשהו עוצר בעדך ליהנות בחיים? אולי הערמה לגיהוץ? הדואר שמציף את השולחן? אל תדאגי - התמקדי בדבר אחד בכל פעם. אם זו ערמת הבגדים לגיהוץ, מדוע שלא תטפלי בזה השבוע? גהצי קצת כל יום עד שהערמה תיעלם


2. אמרי משהו נחמד
כולנו אוהבים מחמאות, אז למה לא לעשות למישהו את היום?

3. חשבי קדימה
אם קצב ההרזיה שלך הואט, אל תתייאשי. השתמשי בדימיון מודרך וראי עצמך בעוד שישה חודשים. קחי תמונה עכשווית של  עצמך, וקבעי תאריך יעד בו תוציאי את התמונה ותסתכלי עליה שוב.

4. אצבעות זריזות
קשה לך להפסיק לחשוב על אוכל? נסי תחילה להפסיק רק את הנשנושים מול הטלוויזיה. העסיקי את הידיים בסריגה, תפירה, ציור או מריחת לק על הציפורניים.

5. פשוט אמרי `לא`!
לומר `כן` לכל דבר משאיר אותך לעתים קרובות נטולת אנרגיה להתמקד במה שבאמת חשוב. במקום זאת נסי לזהות את הדברים החשובים והתמקדי רק באלה שיעשו את השינוי הגדול ביותר לחייך. זה יגביר את המיקוד וההנעה (מוטיבציה) שלך.

6. נקי את שולחנך
פני זמן כדי לנקות את הערבוביה שעל השולחן. נקי את מסך המחשב ואת המקלדת. ארגני את המכתבה שלך. זה יגרום לתחושה חיובית ולשליטה עצמית, ויוביל ליעילות רבה יותר ולארגון חייך בכלל.

7. זהי את ההרגלים המנצחים
חשוב שתזהי הרגלים `רעים`, בייחוד אם הם הובילו לבעיית משקל. שיטת הנקודות הגמישות של שומרי משקל עוזרת לך לשנות את ההרגלים שלך. הצטרפי לקבוצה הקרובה ביותר לאזור מגורייך (בדקי www.shomreymishkal.co.il או טלפני 2480* שלוחה מס' 1

8. כווצי את עכוזך
בזמן שאת מחכה שהמחשב יעלה, שהרכבת תגיע ושהמים בקומקום ירתחו - עשי פעולת כיווץ של עכוזך (כווצי את לחיו השמאלית לסירוגין והימנית לסירוגין בחוזקה). זה הרגל נהדר אשר יזכה אותך בישבן חטוב!

9. תכנני זמני לחץ
אם מצפה לך יום עסוק ולחוץ בעבודה הצטיידי
מראש במזון דל שומן וקל להכנה או לחימום, כך תוכלי להכין לך משהו טעים בדקות ספורות ולשמור על הקצבת הנקדות שלך.

10. היי פעילה
פעילות גופנית מעלה את הביטחון העצמי שלנו, מרוממת את רוחנו ומפיחה חיים באנרגיות שלנו. להיות פעיל זו אחת הדרכים הטובות לשמירה על המשקל לטווח רחוק. בחרי פעילות שאת ממש נהנית ממנה..

11. דברי עם חברות 
אם את מצפה או מתכננת שיחת טלפון ארוכה, הרוויחי נקודות בונוס - עלי ורדי במדרגות במקום לשבת, או דברי בעת שאת צועדת למרחק ארוך עם חבורת חברים.

12. הרבי בהומור
אנשים שצוחקים יותר מתמודדים טוב יותר עם לחצים. הצחוק עוזר להוריד את לחץ הדם ומעודד שחרור של כימיקלים בגוף, היוצרים הרגשה טובה במוח. החיים אמנם קשים לפרקים, אך נסי למצוא על מה לצחוק יותר כל יום.

13. אמרי `אני רוצה`
התפטרי מהקול שבראשך האומר `אני לא במצב רוח` או `אין לי זמן` או `אני לא יכולה`. החליפי את המילים `חייבת` ו`צריכה` ב`אני רוצה`. זו הרגשה ממש טובה להפוך שלילי לחיובי.

14. נצלי את היום
עשי משהו ספונטני אחת לחודש. לכי לשחק
כדורת, עשי פיקניק או קראי ביוגרפיה מעוררת השראה. פעילות שונה מהרגיל תוציא אותך מהשגרה `הנוחה` ותיתן לך הזדמנות לנסות משהו חדש ולבנות את הביטחון העצמי שלך.

15. המשיכי לנסות
כולנו יודעים שגישה חיובית חיונית להישגיות. אם לא הספקת להגיע למכון כושר או שבמקום לצעוד נסעת במכונית - זה לא סוף העולם
מחר יש יום חדש, המשיכי ותצליחי.

16. צבעי אותו
אם צבע שערך נשאר כך כבר שנים אולי עכשיו זה הזמן לשינוי! גוון עורך, האיפור שלך והמלתחה שלך השתנו בוודאי, קחי זאת בחשבון בבואך לבחור צבע בסגנון חדש לשערך.

17. לכי צעד אחר צעד
חלקי את יעדייך לקטעים קטנים שאפשר לבצעם, כי המטרה השלמה עשויה להיות קשה מנשוא, וגורמת לך שלא להתחיל. זה טוב להתחיל במטרה אחת - כמו הרזיה, ולעשותה צעד אחר צעד.

18. התמתחי!
התחילי את הבוקר בהתמתחויות. הרימי את ידייך למעלה, דמייני נחשול של אנרגיה זורם בעמוד השדרה שלך. זה ימלא אותך אנרגיה ותרגישי מוכנה ליום שלפניך.

19. שאלי
חשוב מאוד לקבל תמיכה ממשפחה ומחברים. יידעי אותם לגבי מעשייך וכוונותייך, והבהירי כיצד הם יכולים לעזור לך בכך. משפחה, חברים וקולגות הם כוח מניע כשזה נוגע לירידה במשקל.

20.  תגמלי עצמך
על שעמדת בהצלחה במשימה זו או אחרת. לא באוכל, אלא בסרט או ספר או תכשיט קטן, מגיע לך!

21.  היי מנצחת
אם סיימת הרגע ריצת 10 ק"מ או גמרת לארגן את ארונות המטבח היי גאה. אין היגיון בעשייה אם אין הדבר טומן בחובו נחת וסיפוק. ככל שתרגישי יותר מסופקת, כך יגדל הרצון שלך לעשות!

22. גרשי את הכעס        
כעס יכול לרוקן אנרגיות. אם את צריכה להתנצל בפני מישהו, בלעי את גאוותך ולכי ותתנצלי. אם את ממתינה להתנצלות ממישהו, תניחי לכך. זה לא תורם לחייך. התוכחה הרגשית אינה טובה לאנרגיות שלך. אם את מערכת יחסים שאינה מזינה אותך, התמודדי עם הבעיה. פרטנרים אמיתיים מתחשבים, מקדישים זמן ועבודה, נותנים אנרגיות טובות והבנה.

23.  התמקדי באחרים
עזרי לאחרים. זו הרגשה טובה לעזור, לתת, לחלק, להיות אכפתית, לדאוג ולעודד. אלה בהחלט יכולים לשנות את הפרספקטיבה שלך על החיים. נתינה מעניקה כוחות חיובים.

24. הרחיבי את אופקייך
לא מרוצה מחייך? הפסיקי להאשים את כולם ופתחי את נפשך לרעיונות חדשים ולמבט חדש על חיים שמחים ובריאים יותר. החליטי מה את רוצה באמת ולכי על זה!

25. הפסיקי עם התירוצים 
התחילי במשימה שדחית ואל תחשבי על טקטיקות נוספות לדחייתה. ברגע שזה מסודר, את תהיי מאוד מרוצה מעצמך. זכרי, כדאי להתמיד ולעשות ללא דחיות.