loader

שילוב שיטת הנקודות של שומרי משקל במשרד, בעבודה ומחוץ לבית - לגמרי אפשרי ופשוט!

קריירה ותזונה נבונה נשמעים לכאורה כדבר והיפוכו, בשומרי משקל אפשרי לשלב את שיטת הנקודות ותהליך ההרזיה בכל לוח זמנים מאמר מערכת | 22.02.2017

כאשת קריירה ימייך מתנהלים על פי יומן פגישות עמוס, כשהבלתי מתוכנן הוא לפחות 50% ממנו. בתוך סדר היום המטורף הזה, למי יש זמן לאכול ?

אין זמן לאכול ובכל זאת משמינים
באופן פרדוקסלי, דווקא כשאין זמן לאכול אנחנו משמינות. אם הגענו לישיבה של 16:00 אחר הצהריים כשרק 4 כוסות קפה באו אל פינו במהלך היום, הפיתוי להושיט את היד אל הרוגלאך או הבורקס  החמים שעל השולחן, גדול מאוד, להתגבר עליו הוא משימה בלתי אפשרית.
 
דחיית האכילה לשעות שנמצאים בבית אינה אופציה מועדפת גם כי כשאנו מרכזים את תקציב הנקודות היומי לארוחה אחת, גופינו מתקשה להתמודד עם כמות האוכל הגדולה חשים אי נוחות במערכת העיכול, רמות סוכר גבוהות תורם לתחושת רעב ובסופו של יום לעליה במשקל.  הפתרון לתזונה בריאה לנשות קריירה אם כן הוא תכנון מראש של שעת אכילה, פרגון עצמי של זמן והבאת אוכל מהבית.

להלן טיפים לסקטורים ספציפיים:

מורות
המאפיינים:
• אין זמן לארוחת בוקר- מתחילות לעבוד מוקדם (8:00)
• בוקר לא גמיש- נקבע לפי השיעורים- לפעמים אין זמן לאכול עד הצהרים ואז מגיעים לארוחה רעבים מאוד ואוכלים מכל הבא ליד
• ישיבות מורים- בהם מגישים הרבה עוגות ומאפים
• עצבים ומתח בעבודה (אכיפת משמעת)- מועדות לאכילה רגשית
• הפסקות שמיועדות למנוחה ואוכל "מתבזבזות" לעיתים קרובות על שיחות עם תלמידים ומורים
 • שעות ישיבה בערב בבדיקת עבודות ומבחנים- בד"כ מלוות באוכל

טיפים:

• להפקיד על אכילה לפני יציאה בבוקר לבית ספר – מנת פרי או כמה אגוזים
• להכין את הכריך לארוחת עשר ערב קודם.
• תמיד לקחת עוד מנת פרי קופסא עם ירקות ומנת פרי יבש במידה ולא יהיה זמן לשבת לאכול בצרוה מסודרת.  

• ארוחת צהריים- להכין יום קודם כדי שכשחוזרים הביתה רעבים צריך רק לחמם
• להכין קערה של פרוסות ירקות טריים לשעות ערב של בדיקת עבודות ומבחנים.
• אם אפשר, לנצל את ההגעה לבית הספר וחזרה לצעידה יומית/ רכיבה על אופניים.  (מומלץ כשבית הספר נמצא במרחק 15 דקות מהבית).
  

אנשים ונשים שעובדים במשרד-
מאפיינים:

  • מרבים בישיבה במשרד מול המחשב ובישיבה בכלל
  • אוכלים כתירוץ לקימה וחילוץ עצמות
  • ארוחת צהרים מחוץ לבית- לעיתים קרובות זו ארוחה עשירה מאוד במסעדה או מזללה
  • עייפות אחרי ארוחת צהריים עשירה
  • הרבה קפה בכדי "להתעורר"- וגם עוגיות ליד
  • אוכל כפיצוי על "חוסר בית"

טיפים:

  • פעילות גופנית במשרד: עולים במדרגות ולא במעלית, קמים פעם בשעה למתיחות והליכה קלה.
  • הבאת אוכל מהבית. אין צורך בבישולים ארוכים. ניתן להכין אוכל בריא גם ברבע שעה, להכניס לקופסת פלסטיק או צלחת נסגרת מחלוקת לתאים המיועדת בדיוק לכך. מה שנשאר הוא לחמם את האוכל וליהנות מארוחה ביתית במשרד. דרך אחרת: לקחת איתנו חומרים לסלט שניתן להרכיב בעבודה או כריכים מעניינים. הוסיפו לשקית גם פירות וירקות ואתם מצוידים ליום שלם.
  • ארוחת צהרים עשירה בחלבונים ולא בפחמימות מעייפת פחות. אכלו מנה בשרית/דג וירקות במקום צלחת פסטה (דג אמנון עם פטריות, חזה עוף מתובל על האש, פילה מוסר מאודה בירקות)
  • פריכוני אורז או קצת אגוזים ושקדים נשנוש מצוין במקום עוגיות.

אנשים שעובדים עבודה פיסית- 
מאפיינים:

  • רעבים מאוד בגלל העבודה הפיסית
  • אכילה לעיתים בעמידה

טיפים:

  • להקצות זמן קבוע לארוחה- לא לאכול תוך כדי עבודה
  • להביא מהבית כריכים, ירקות ופירות ולאכול לשובע. מומלץ מאוד תפריט כריכים וארוחה חמה בערב בבית.
  • להביא שקית של ירקות ופירות- אפשר לאכול תוך כדי עבודה
  • לא להתפתות לממתקים בזמן העבודה
  • שתייה מרובה של מים

מנהל מארח את לקוחותיו במשרד? 

  • לשים מגש של מיטב פירות העונה במקום עוגיות
  • להגיש גם משקאות דיאטטיים
  • פריכוני שוקולד, פריכוני דבש, קרקרים לא שמנים ואפילו  מטבלי גבינה 5% שומן הם תחליף מצוין לרוגלאך ובורקס

 

כשנפגשים מחוץ למשרד:

  • לקחת סלט גדול, לבקש רוטב בצד 
  • להתחלק שניים בארוחה אחת
  • אם כבר עוגה - עדיף עוגה בחושה על פני עוגת שמרים או קרם
  • שתייה דיאטטית, תה ירוק, חליטת צמחים