loader

קח פרי ותהיה לי בריא

בתפריט הדיאטה של שומרי משקל, עד שלוש מנות פרי ביום שווים ל- אפס נקודות. מדוע? הכנסו לכתבה>> מאמר מערכת | 22.02.2017

פירות מכילים סיבים המקטינים ומאטים את ספיגת הכולסטרול והסוכרים בדם ומסייעים לעיכול. פירות דלים מאוד בנתרן ומכילים אשלגן המסייע בהורדת לחץ דם ועל כן מומלצים לסובלים עקב לחץ דם גבוה. פירות מכילים פקטין. פקטין הינו חומר סיסי שאינו נעכל וסוחף עמו בצואה את עודפי הכולסטרול. פירות מכילים ויטמינים ומינרלים ביניהם ויטמין C המקטין את רמת הכולסטרול בדם ומגדיל את רמת התנגדות הגוף למחלות שונות. הם דלי קלוריות – מכילים כ- 60 קלוריות למנה של 100 גר` (אם כי עשירים בסוכרים).

במחקרים שנעשו נמצא כי עדיפה אכילת פרי על שתיית מיץ פרי. אכילת פרי שלם תורמת לתחושת השובע, מעשירה את כמות הסיבים בגוף ומסייעת לעלייה איטית ומבוקרת של רמת האינסולין בדם. אכול פרי אבל לא Free …. כיצד נגייס את הפירות לתועלת הדיאטה? פרי הוא אפשרות נהדרת לקינוח חייבים משהו מתוק? – פרי הוא תחליף מתוק, בריא ולא משמין כמו מאכל מתוק אחר פרי משביע ויכול להוות ארוחת ביניים ניתן לגוון תבלינים רבים באמצעות הוספת פרי. משאריות של פרי מהמקרר ניתן לעשות לפתן מצוין – מנת קינוח או מנת ביניים טעימה, מרעננת ולא משמינה.
בננה אפויה בקליפתה היא מתכון פירות נפלא, משביע ולא עתיר קלוריות. המתכון כולל אומנם כדור גלידה דיאט, אך בהחלט ניתן לוותר עליו.

 פירות יבשים לאכול אבל בזהירות… פירות יבשים מכילים פי 5 קלוריות מפירות טריים. בתהליך הייבוש מתאדים כל המים ועל כן הם מכילים הרבה יותר סוכר. בתהליך הייבוש נהרסים ומתכלים כמעט לחלוטין חלק מהויטמינים בעיקר ויטמין C כמו כן, ויטמין B ו- A. פרי טרי עשיר בנוזלים ועל כן הוא הרבה יותר מזין ומשביע .

ואחרי שאכלנו – איך נאזן את הקלוריות? פעילות שורפת קלוריות שמרוויחה נקודות.

 כתוספת לארוחה או כחטיף - למלא פירות יבשים כמו שזיפים, תמרים או משמש בגבינה לבנה רכה 5% שומן, לפזר מעל מעט קינמון ומעט פיסטוק קצוץ. להוסיף לסלט כף סומסום קלוי או כף זרעי פשתה המכילים אומגה 6, מקור לשומן בריא המסייע בחילוף חומרים בגיל המעבר. סקר ט"ו בשבט של שומרי משקל מסקר שערכה חברת "שומרי משקל לקראת ט"ו בשבט עולה כי 56% מהישראלים יצרכו יותר פירות יבשים מהרגיל במהלך ט"ו בשבט (מומלץ לבקר בדף המתכונים לט"ו בשבט שלנו). 6.7% לא יאכלו פירות יבשים בכלל. כמו כן עולה מן הסקר כי הפרי המיובש האהוב ביותר על הישראלים הוא המשמש. 20% מכלל הנשאלים ענו כי מעדיפים משמש, מיד אחר כך עומדים השקדים (18%) ואחר כך תמרים, תאנים ושזיפים. **הסקר נערך ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה