loader

אוהבים שוקולד? גם אנחנו! איך לשלב פינוקים, מתוק ושוקולד בתפריט הדיאטה של שומרי משקל

זה הרבה יותר קל כשאפשר לחשב את המתוק שלפעמים בא לנו לנשנש מאמר מערכת | 12.12.2016

סיווג כזה גורם לנו לתחושת אשמה לאחר אכילה של מזונות מסוימים הנחשבים ללא בריאים, משמינים וכדומה. הטעות שבגישה זו היא שבעצם אין טוב ומזון רע. יש הרגלי תזונה טובים ורעים. מה שקובע את בריאותנו הוא מכלול המאכלים שאנו בוחרים להכניס לפינו וכמותם ולאו דווקא מזון ספציפי.


דוגמא נהדרת לסיווג השגוי של מאכלים לבריאים ולא בריאים היא השוקולד.
שנים רבות הוא נחשב למאכל רע, לחטא איום לכל עושי הדיאטה, למשמין, לגורם לפצעונים על הפנים ומה לא. השם הרע דבק בשוקולד עד כדי כך, שכל ביס ממנו מעורר אצל חלק מאיתנו (עושי הדיאטה או שומרי המשקל) רגשי אשמה וחרטה. הסיבה לסיווג שוקולד כרע הייתה התייחסות רק לחלק ממנו: לערך הקלורי הגבוה שלו ולתכולת השומן הגבוהה. שני מרכיבים אלה תורמים להשמנה ומזיקים לבריאות. אבל אז החלו להתגלות היתרונות הבריאים שבקקאו ובשוקולד. גילו למשל ששוקולד מכיל מרכיבים בריאים הקרויים פלבונואידים, המשפיעים לטובה על בריאות הלב וכלי הדם; ולכן אכילה של שוקולד עשויה לתרום למניעה של התקפי לב ושבץ מוחי. מצאו גם ששוקולד מכיל מרכיב הקרוי תיאוברומין היעיל בהפסקה של שיעול אפילו יותר מתרופה נגד שיעול. אז שוקולד כבר לא נחשב ל-
Junk food ואינו נכלל על המזונות המכילים מה שנקרא "קלוריות ריקות". הוא עבר לקטגוריה של מזונות הבריאות. האמנם ?
רגע, רגע, אל תמהרו לרוץ אל המקרר ולחסל טבליה של 100 ג` שוקולד מריר. כי אם נחזור לתחילת הכתבה נבין כעת את המשפט שאין מזון טוב ומזון רע. הכל שאלה של מינון.
2 קוביות שוקולד ביום במסגרת תזונה מאוזנת ומגוונת המכילה קלוריות/נקודות בהתאם לצרכי הגוף, זה טוב, אפילו מצוין. זה יתרום לבריאותנו ויפחית את הסיכון למחלות לב.
אבל אכילת 100 ג` שוקולד ליום (שהם עבור רובינו מחצית מכמות הקלוריות/הנקודות היומיות המומלצות), תגרום לכך שהתזונה תהיה עתירת קלוריות/נקודות, תגרום להשמנה, תגביר את הסיכון שלנו למחלות לב (כתוצאה מאכילה עודפת של שומנים) ולכן זה רע.
מאחר ובמינונים המתאימים, שוקולד אינו רק מאכל בריא, אלא גם מאכל אהוב, מרגיע ומשמח, אפשר ורצוי לשלב אותו בתזונה אפילו מדי יום על חשבון 2 נקודות של "פינוק".

הינה כמה דוגמאות למינון נכון של שוקולד בתזונה יומית:


• כף שוקולד למריחה-
• 2 קוביות שוקולד מריר-
• כוס שוקו דיאט-
• חטיף שוקולד ופל מיני- 
• חטיף דגנים עם שוקולד (קטן) –
אז כאמור אין מזונות טובים ורעים יש הרגלי תזונה טובים ורעים

בשומרי משקל ממליצים על 9 הרגלים תזונה טובים- שישמרו על המשקל ויקדמו את הבריאות:


1. שליטה בגודל המנות
2. אכילת 5 מנות לפחות של פירות וירקות ליום 
3. אכילת יותר מוצרי חלב (דלים בשומן)
4. אכילת דגנים מלאים
5. אכילת כמות מספקת של חלבונים (בשר, דגים, ביצים, קטניות)
6. הפחתת כמות השומנים
7. הפחתת כמות הסוכר והאלכוהול בתזונה
8. שתייה מרובה של מים
9. אכילת תזונה מגוונת
ובנוסף על אלה, מומלץ לעסוק בפעילות גופנית יומיומית.
אז שיהיה לכולנו לבריאות.