loader

שמונה טיפים שיעזרו לך להצליח בתהליך ההרזיה בשומרי משקל

הכנו עבורך מספר עצות שיעזרו לך לשמור על תזונה נכונה וליהנות מהדברים הטובים, נסי ותיהני שומרי משקל | 11.12.2016

  1. תכנני מראש דברים טובים -  הבטיחי לעצמך ליהנות מהמאכלים האהובים עליך ביותר מדי פעם. זה ימנע ממך להרגיש חסך. בחרי יום אחד בשבוע שבו תוכלי להתפנק במאכל אחד שאת הכי אוהבת כמו עוגת שוקולד או משולש פיצה  ותיהני מכל הלב .

  2. הכניסי את המזווה שלך למשטר דיאטה -  אם מרבית המזונות שנכנסים אליך הביתה הם ידידותיים הרי שאת תנצחי בקרב. אבל אם יש מזונות "מפתים" בסביבתך למקרים מיוחדים, "כשיבואו אורחים"  עדיף לאחסן אותם במקום רחוק מהעין, או לקנות אותם ממש ברגע האחרון. ביום האירוח, נהנים מהמאכלים האהובים ואת השאריות שולחים הביתה בחזרה עם האורחים.

  3. הקיפי עצמך בחברים מפרגנים  בזמן תהליך הירידה במשקל חשוב להיות בחברת חברים מפרגנים היודעים לתמוך בדרך ולעזור. כאלה שיכינו אוכל מתאים כשמארחים, כאלו שיעדיפו ללכת לסרט או לטיול ולא שוב מסעדה ויכבדו את הרצון לא לאכול בכל אירוע. 

  4. סיפרי את הנקודות כמו את הכסף- כפי שיש לך תקציב לניהול חשבונות הבית כך התייחסי לתקציב הנקודות שלך. הקציבי נקודות לכל ארוחה כמו גם למתוק היומי ותראי שאפשר להיות שבעים ולרדת במשקל מבלי לחרוג מהתקציב.

  5. דמייני את עצמך - מצאי כמה תמונות שלך לא כל כך מחמיאות ומקמי אותן במקומות שונים בבית כמו על המקרר או על צנצנת העוגיות, במגירת השולחן שלך ועוד. התמונות האלה יזכירו לך את השינויים החיוביים שאת מחוללת בחייך.

  6. ספרי על התהליך - ספרי לכולם שאת משנה את הרגלי האכילה שלך. הרשי להם להזכיר לך את דבקותך להשיג בריאות טובה יותר. הבטיחי לעצמך שבחרת לעצמך חברים שיתמכו בך ויעודדו אותך. הדבר האחרון שאת צריכה הוא מישהו שינסה להכשיל.

  7. עקבי אחר מעשיך -  רישמי יומן מעקב יומי שבו יהיה כל מה שנכנס לפיך. אם את אוכלת כל פעם שאת מצוברחת או לחוצה, נסי לרשום גם את זה. אם זללת  מוס שוקולד או כל דבר אחר, מתוק או מלוח, אחרי ריב, תסכול, אכזבה או הצלחה, סביר להניח שאת צריכה למצוא דרכים חלופיות להתמודד עם מצבי רוח משתנים. בפעם הבאה שזה קורה לך טלפני לחבר או  צאי לצעידה משחררת.

  8. שמרי על פרופורציה - כולנו מועדים מדי פעם, זאת לא סיבה להרים ידיים ולהפסיק את התהליך. מעידה אחת אינה מקלקלת תהליך שלם. הכי חשוב להמשיך קדימה. חשובה ההתמדה בתהליך וההבנה שתהליך שינוי לוקח זמן ותרגול. "Good things happens to those who waits" .