loader

התמודדות עם ארוחות החג

מה ישתנה השנה בפסח? מאמר מערכת | 22.02.2017

 

חג הפסח לפנינו ואנו בקדחת שלפני החג,  ניקיונות, קניות, הילדים בחופשה, מתכננים יציאה לחופשה, מארחים ומתארחים.

למרות שהטבע מחייך אנו מודאגים מחג הפסח, כיצד נתמודד?

הסיבות הן רבות ואישיות, אך אלו הו העיקריות שבהן:

·        ארוחת ליל הסדר מורכבת ממנות רבות ונמשכת זמן רב והתוצאה אכילה מוגברת.

·        החג כולל מאכלי עדות מיוחדים שמכינים אותם רק פעם בשנה: קניידלך, מצות מטוגנות והתחושה היא שחייבים לאכול מהם.

·         קערת פסח כוללת מאכלים לברכות עשירים בקלוריות החרוסת והמצה, והכורך וכו'.

·        עוגות, עוגיות ודברי המתיקה לחג, עשירים בביצים, שוקולד, קוקוס, אגוזים ובוטנים וכמובן קצפת.

·        מקבלים משלוחים לחג סלסילות עם ממתקים ומשקאות שהם מוקש רציני.

ואיך אפשר בלי המצות !!!

בפסח כשאין לחם אוכלים מצות והרבה, רבים משלים עצמם שמצה אינה משמינה. זו טעות, משקלן אמנם קל ומטעה אך הוא נובע מהעדר מים ואויר, עם זאת ריכוז הפחמימות בה גדול יותר מאשר בלחם המכיל ריכוז גבוה של מים ואויר.

השוק רווי בהמצאות וחידושים. מצות בצורת קרקרים, מצופות, נגיסי מצות,מצות מביצים ומיץ ענבים - שימו לב ואל תיקנו מהם במגוון גדול.

המצה עלולה לגרום לעצירות הנובעת מאחוז נמוך של המים, מאותה סיבה היא גם לא משביעה. לכן  רצוי בפסח להרבות בשתיית מים יותר מהרגיל.

עלינו לשים לב למצה שהתחפשה לקניידלך, לקציצה, לאומלט ולפשטידה. היא מתחבאת בהרבה מהתבשילים כקמח מצה. כדאי להוסיף להם ירקות שיוסיפו נפח ללא נקודות.

הנטייה אצל רבים היא להפוך את חג הפסח למסיבת פרידה מהדיאטה "אחרי החג  נחזור לדיאטה".  הרבה פעמים החזרה אחרי החג אינה מתממשת, מסיבה זו ואחרות חשוב לעשות שינוי ולקבל החלטה שהשנה עלינו לעבור את חג הפסח בצורה שפויה והגיונית.

ניתן לעבור בהצלחה את חג הפסח אם נתכנן ונשקיע מחשבה. לא נהייה  מקובעים להרגלי המסורת ולא נחזור על השגיאות משנה שעברה אלא נחליט שהפעם מנהגי הפסח ישתנו.

 

"מה ישתנה" השנה –  כנגד עשר המכות עשרה כללים שיעזרו לנו לעבור את החג בשלום

המלצות לקראת ארוחות החג:

1.      לפני ארוחות החג אכלו בבית כשעה לפני הארוחה מרק ירקות או סלט ירקות, כדי להגיע רעבים במידה לארוחת החג.

2.      ארוחת חג המומלצת המכילה את כל המנות מכילה כ - 3/4 מהתקציב היומי לכן הקפידו לאכול באותו היום שתי ארוחות "זולות" בנקודות. (עד 5 נקודות).

3.      שימו לב, למזונות הנאכלים במהלך טקס הסדר. הם מכילים נקודות שיש לקחת בחשבון.

4.      בחול המועד תכננו ימי טיולים עם מסלולי צעידה שיהפכו את הפעילות הגופנית למהנה.

5.      בימים שבין החגים בחרו בתפריט קיזוז והרבו בפעילות גופנית לשם איזון למען הצלחה בהרזיה.

6.      גם אם השתוללנו בליל הסדר, למחרת נמתח קו ונחזור לתפריט רגיל אך מוקפד, עשיר בירקות ודל שומן.

7.      קחו בתחילת הארוחה חצי מצה לצלחת ושימו לידכם והתרחקו מהצלחת עליה מונחות המצות.

8.      פסח הוא שבוע לא קל למרזים, אך חשיבה בנוסח "בחג נחגוג ואחריו נעשה דיאטה" תבטל את המאמץ וההישגים שלנו ותעלה לנו בקילוגרמים.

9.      הגישו מנות שף מעוצבות בצלחות הגשה ובהם מנה בשרית ותוספת פחמימות ואילו את הירקות "הזולים " בנקודות הגישו בצלחות הגשה במרכז השולחן.

10.  הכינו ברכה אישית לכל אחד מהאורחים והשאירו לו מקום גם לאחל משהו עבור עצמו, אפשר לקחת את הברכה למזכרת ותזכורת.

 

 

והכי חשוב חג שמח!