loader

פעם אחת ולתמיד! מה כדאי לאכול בשביל לרזות ולשמור על בריאותינו

השבוע יצאו הנחיות החדשות של משרד הבריאות בנוגע לצריכת מזונות שונים לכלל האוכלוסייה (ילדים ומבוגרים בריאים). הנחיות המחזקות את עקרונות שיטת שומרי משקל כדיאטה המצליחה ביותר! טופז דרזנר, דיאטנית ראשית שומרי משקל | 20.06.2017

ההמלצות אינן שונות במיוחד מההמלצות הקיימות והן בהחלט אינן סותרות את שיטת שומרי משקל אלא להיפך הן מחזקות את יסודות שיטת האכילה המתבססת על הגדלת כמות חלבון ( ממקורות שונים)וכמות הסיבים התזונתיים לעומת  הקטנת כמות הפחמימות הפשוטות (סוכרים )והמלח.

להלן סיכום ההמלצות :

  • ההמלצה הכללית היא לשלב יותר חלבון מן הצומח במהלך השבוע על חשבון בשר בקר.

  • 2-3 פעמים בשבוע מנה בשרית על בסיס הודו או עוף.

  • פעם בשבוע  לפחות מנת דג טרי ( לא מעושן או מומלח ).

  • 5 מנות ירק ביום – ירקות ב- 5 צבעים למתן מגוון של כל נוגדי החמצון ויטמינים ומינרלים.

  • 2-3 מנות פרי ביום לגוון במבחר.

  • לשלב קטניות על בסיס יומי כמקור של פחמימה מורכבת בריאה עשירה בחלבון ובסיבים תזונתיים .

  • לשלב קטניה ודגן כמנה צמחונית במהלך השבוע.

  • לצרוך אגוזים ושקדים טבעיים כמקור של שמן מן הצומח המספקים ויטמינים מינרלים וחומצות שומן חיוניות לגוף.

  • לצרוך שמן זית בכבישה קרה ( הכבישה הקרה מונעת את חמצון השמן וקבלת רדיקלים חופשיים כתוצאה מהחמצון – רדיקלים חופשים הם חומרים רעילים לגוף) .

  • להוריד מזונות מעובדים ומתועשים.

  • להוריד סוכר פשוט בעיקר ע"י הורדת כמות הממתקים והורדה לחלוטין של שתייה ממותקת.

  • צריכה של בשר בקר עד פעם בשבוע

 ההמלצה הכללית היא לאכול יותר מזון טרי טבעי שבושל בבית ולא מזון קנוי מזון מהיר וג'אנק פוד.

 

בנימת שומרי משקל אצלנו אין מזון אסור – הקפדה על הכללים תאפשר שמירה על בריאות הגוף תוך כדי ירידה בריאה במשקל.

 

התפריטים המואצים שלנו בשילוב יום או יומיים צמחונים בשבוע עונים על הנחיות אלו. לדוגמא לתפריט מואץ לחצו כאן