loader

ליהנות מחג השבועות עם שומרי משקל

כך תיהנו גם מהמאכלים המסורתיים ומהמפגשים עם המשפחה והחברים וגם תישארו במסגרת ובתהליך ההרזיה. מאמר מערכת | 23.02.2017

 

חג השבועות הוא חג של הטבע במלוא הדרו, של אסיף וקציר, של ארץ ישראל. צאו החוצה לטיולים, לפיקניקים, לפארקים, לטקסי שבועות בקיבוצים. לאחר ארוחות חג שחקו במטקות על שפת הים, או נעלו נעלים נוחות וטפסו אל ההר כדי לראות את הנוף. להורים שבינינו, קחו את הילדים לקטיף עצמי של פירות עונתיים, ולמדו אותם להעריך את ההנאה שבטבע. 

כך תיהנו גם מהמאכלים המסורתיים ומהמפגשים עם המשפחה והחברים וגם תישארו במסגרת ובתהליך ההרזיה. 

בשומרי משקל אנו יודעים שבתהליך הרזייה אמיתי (להבדיל מדיאטה), מצליחים כשמשנים את החשיבה ומשנים את מקומם ותפקידם של האוכל והאכילה בחיינו.

מניסיוננו עם אלפי חברי כבוד, אלו שמצליחים לשמור על משקלם לאורך זמן הם אלה שגילו עולם חדש של הנאות, שמחה  וסיפוקים שאינם קשורים לאוכל כלל.

דווקא שבועות הוא חג שהאוכל אינו העיקר בו כלל וכלל. אפשר כמובן ליהנות ממאכלי גבינה מתאימים בשילוב מפירות ומירקות הארץ ויש לנו טיפים מתאימים בהמשך.

  

עשרה טיפים מאת שומרי משקל:

 

  1. רבים ממאכלי שבועות , המתוקים והמלוחים, עתירי שומן וקלוריות ולכן "יקרים" בנקודות. מדובר במאכלים העשויים משמנת מתוקה, חמאה וגבינות שמנות.
  2. אפשר בכל מתכון להחליף את הגבינות, מגבינות שמנות לגבינות רזות יותר (עד 5% שומן) ומשמנת רגילה לשמנת לייט או ליוגורט, ועדיין לקבל עוגות פשטידות ומטבלים קלים ובריאים "וזולים" יותר.
  3. אם אתם מארחים תכננו תפריט מגוון המאפשר בחירה בין מאכלים עשירים בנקודות למאכלים זולים בנקודות. אתם בוודאי לא היחידים בערב החג שחוששים מעליה במשקל ולכן רבים מהאורחים יעריכו אתכם על ההתחשבות.
  4. שבועות הוא חג האסיף -  חג הפירות והירקות. אפשר להביא ביכורים כמתנה ממבחר פירות ארצנו ולארח עם סל פירות אקזוטיים. אפשר להכין סלטי פירות קיציים,  כוס סלט פירות כמנה אחרונה מרענן ומתאים מאד לחג מסורתית. כמו כן ניתן להכין סלטי ירקות המשלבים בתוכם גבינות שונות עד 5% שומן.
  5. נצלו את הירקות. לכל ארוחה, ולכל בילוי הכינו מקלוני גזר, מלפפונים ופלפל, הם הולכים נפלא עם רוטב יוגורט (יוגורט, שמיר, שום, מלח) כמתאבן מצוין לערב החג,או סתם כנישנוש.
  6. החלק המשמין בעוגות הגבינה הוא הבצק שלהם שהוא בדרך כלל בצק פריך עשיר בשומן (חמאה או מרגרינה).מומלץ להחליפו בבסיס של בישקוטים טבולים בחלב או נס קפה או פשוט לבחור בטורט גבינה של שומרי משקל שהיא עוגה נהדרת.
  7. עשו לכם מנהג לשאול מה מכיל המתכון. כשתבינו שהעוגה מכילה 2 שמנת מתוקה, 200 גר' שוקולד מריר, חפיסת פודינג ועוד 300 גר' חמאה יהיה לכם הרבה יותר פשוט להחליט אם לאכול ביס ולוותר על היתר או לבחור בעוגה אחרת.
  8. חשבו פעמיים בטרם תאכלו פסטה ברוטב שמנת. שמנת מתוקה "יקרה" לגזרה אפילו יותר מקצפת (כי אין בה אפילו אויר- רק 38% שומן). עדיף לבחור פסטה ברוטב עגבניות ושמן זית.  המלצתנו: הכינו בנפרד את הפסטה ובנפרד רטבים וכל אחד יבחר לפי מה שמתאים לו.
  9. הפכו את החג לחג פעיל. נצלו את החופש לבילויים בחיק הטבע. שבועות הוא החג האחרון לפני עונת החמסינים, זמן מצוין לבילוי בפארקים , בחוף הים ובכנרת, בטיולי אופניים. מסלולי הליכה זו דרך נפלאה ומהנה  לקיזוז חלק מהנקודות המיותרות שאכלתם.
  10. גם אם אכלתם ארוחת חג עשירה (ללא חשבון) ,שבו עם עצמכם רשמו מה אכלתם וחשבו כיצד ממזערים נזקים בימים הבאים. הזכירו לעצמכם שלא משמינים מארוחה אחת. ניתן לאזן במהלך החג באמצעות ארוחות ביניים "צנועות" יותר ויום אחרי החג לחזור לשיגרה לאורח חיים פעיל יותר ולאכילה מתוכננת.

 

 

עוד כתבות באותו הסטייל