loader

פירות קיץ

פירות הקיץ בריאים ומזינים וחשוב לשלב אותם בתפריט, אך במידה. מטרתנו להבין כיצד לשלב את הפירות בתפריט במידה ובגיוון. כתבת מערכת | 08.06.2020

הקיץ מביא עימו שפע של פירות עסיסיים וצבעוניים. דוכני הפירות בשווקים עמוסים, אל השולחן מוגשת קערת פירות מפתה ואז מתעוררת השאלה:"שווה לי ?" לעיתים נימנע מאכילת פירות "כי זה משמין" ולעיתים נאכל כמות רבה מדי "כי זה בריא". ולכן מטרתנו היא ללמוד ליהנות מפירות הקיץ במידה הנכונה ובגיוון. מצד אחד לא לחשוש לשלב בתפריט פירות מצד שני לא להגזים.

 בקיץ אפשר למצוא מגוון עשיר של פירות, עסיסיים וטעימים.  פירות הקיץ הם דרך טובה לגיוון התפריט גם כארוחת ביניים מתוקה וגם כגיוון מתוק, 3 מנות פרי טרי ב- 0 נקודות.

כל פירות הקיץ:

ü      עשירים בוויטמינים:  C, ויטמיני B , ויטמין A  ( בטא קרוטן ), חומצה פולית.

ü      עשירים במינרלים:סידן, מגנזיום ואשלגן ודלים בנתרן ,תורמים לצמצום בעיות כמו יתר לחץ דם.

ü      מכילים נוגדי חמצון המסייעים במניעה וטיפול במחלות סרטן למיניהן.

ü      עשירים בסיבים תזונתיים התורמים לבריאות מערכת העיכול, למניעת ממאירות במערכת העיכול. הסיבים תורמים לתחושת השובע.

ü      פירות עשירים במים ותורמים למאזן נוזלים תקין של הגוף במהלך הקיץ. המים חשובים לבריאות העור והשיער.

ü      פירות הינם מקור מצוין לסוכר טבעי ובריא המשמש את הגוף לצורכי אנרגיה מיידית

בקיץ יש מגוון רחב של פירות : אפרסק, נקטרינה, משמש, מלון, מנגו, פפאיה, אבטיח, דובדבנים, שזיף, ענבים, ליצ'י, תאנים.

חשוב לגוון במהלך השבוע את סוג הפירות שאוכלים. –  גיוון בסוגי הפירות מספק לגוף ויטמינים מינרלים ונוגדי חמצון שונים המשלימים אחד את השני ומאפשרים לגוף תפקוד מיטבי ויעיל ביותר בעיקר בחיזוק מערכת החיסון, ושמירה על תפקוד תקין של כלי הדם והלב. מכאן ההמלצה לאכול פירות וירקות ב- 5 צבעים כדי לספק לגוף את מקסימום ההגנה החיסונית ע"י צריכה של כל נוגדי החמצון.  

כמו בכל דבר גם בנושא הפירות חשוב לשמור על איזון. מצד אחד- לשלב בתפריט. מצד שני- לשמור על גודל המנה ועל הגיוון. איזה פרי חדש אתם הולכים להכניס לתפריט שלכם?