D:\web\sites\ws3\sites_cashe\catXML_{81DC6F5C-81E5-4CA4-946C-3ED39075750B}_anonuimous.xml
There is not enough space on the disk. מוצרי חלב, מאכלים עם סידן, מקורות סידן | שומרי משקל
הרשמה לדיוור ישיר
סגור
להרשמה הזן שם מלא ודוא"ל
שם:
דוא"ל:
שלח
שומרי משקל ב YouTube
חייגו מכל טלפון:
2480
דף הבית
למה חשוב לשלב חלבונים ומוצרי חלב בשיטת הנקודות  | 

איך שומרים על תחושת שובע לאורך זמן? למה חשוב לחזק את עצמות הגוף? כל היתרונות בחלב ומוצריו שיעזרו לכם בתהליך הירידה במשקל

מאמר מערכת

חלק מהמיילים מצטטים לכאורה רופאים ידועים ותזונאים הדנים בנחרצות בנזקים שגורמים מוצרי החלב, אחרים מדברים בגנות מוצרי חלב דלי שומן. לפני שאתייחס עניינית לטענות, ברצוני להזכיר ולהתריע, אנו חיים בעידן בו ניתן לפרסם הכול ולומר הכול, בשם כל אדם ואם אתה מתוחכם מספיק זה יכול להגיע לתפוצת של מיליוני אנשים דרך האינטרנט והדואר האלקטרוני. חלק גדול מהמידע המצוי באינטרנט והמועבר דרך המייל מסולף, מגמתי או פשוט שגוי. אני רואה זאת בכל יום בתחום בו אני מבינה (תזונה), אני מניחה שזה נכון למידע בכל תחום אחר.
אז ראשית, בקשה, התייחסו למידע המצוי במדיות אילו בזהירות הראויה. אל תאמינו בטרם תתייעצו עם איש מקצוע הנחשב בעינכם למקצועי.

מזה שנים שמוצרי החלב מושמצים מכל עבר.
כבעלת תואר ראשון בתזונה ותואר שני באפידמיולוגיה וכמי שלמדה והתמחתה בעבר ברפואה סינית, השוללת את החלב עבור בעיות רפואיות רבות ושונות,  אני מבינה היטב את הסיבה לטענות המועלות כלפי קבוצת מזון זו. מוצרי החלב אינם מזון מושלם, יש להם יתרונות וחסרונות כמו לכל מזון אחר ויש אנשים שקבוצת מזון זו לא עושה להם טוב. גם אני כמטפלת המלצתי לאנשים מסוימים להימנע תקופות מסוימות ממוצרי חלב.
אחד החסרונות הבולטים של מוצרי החלב הוא השומן שלהם, שהוא שומן רווי בעיקרו (62% מהשומן בכל מוצרי החלב רווי). שומן רווי הוא ללא ספק רכיב התזונה הגרוע ביותר בתזונה שלנו שמאות אלפי מחקרים הוכיחו מעבר לכל ספק שלמען הבריאות כדאי להימנע ממנו.
אבל אנו חיים בעידן של תעשיית מזון מפותחת, היודעת לבודד מהמזון מרכיבים מזיקים ולהעשיר אותו במרכיבים מועילים. תעשיית החלב למשל, במיוחד בישראל מייצרת מגוון רחב מאוד של מוצרי חלב דלי או נטולי שומן, המועשרים בסידן, מה שהופך אותם בעיני למזון בריא. אבל כדי לשכנע אתכם, הנה כמה עובדות שאספתי בנוגע למוצרי החלב.
 
עובדות בנושא חלב ומוצריו:

1. מוצרי החלב הם ספק הסידן העיקרי בתזונה שלנו, פשוט מפני שהם מכילים הכי הרבה סידן פר קלוריה. 
 כמה מ"ג סידן לכל קלוריה ?
גבינה לבנה 5% שומן מועשרת בסידן 100 ג' =
2 כפות גדושות 95 קלוריות
200 מ"ג סידן 2.1 מ"ג סידן לקלוריה

טחינה גולמית משומשום מלא 1 כף 93 קלוריות
125 מ"ג סידן 1.3 מ"ג סידן לקלוריה

אז נכון שיש מוצרים נוספים עשירים בסידן, אבל המחיר הקלורי שלהם גבוה יותר. לנו, שומרי המשקל נתון זה גורם להעדפה ברורה של מוצרי חלב כמקור לסידן.

2. שיעור ספיגת הסידן ממוצרי החלב היא 32%, לכאורה לא גבוה.
במילים אחרות 68% מהסידן שבחלב יוצא מגופינו מבלי להיספג לדם. לכרוב וברוקולי שיעור ספיגה גבוה יותר- כ- 50%, אולם בכוס ברוקולי יש רק 34 מ"ג של סידן ובכוס כרוב רק 36 מ"ג.
מחישוב פשוט עולה ש- 100 ג' גבינה 5% שומן מועשרת בסידן תתרום נטו לגופנו 32% מ-    
200 מ"ג שהם 64 מ"ג סידן. מכוס ברוקולי או כרוב יספגו לגופנו 50% מ- 36 מ"ג סידן שהם 18 מ"ג בלבד. לכן גם אם לוקחים בחשבון את שיעור ספיגת הסידן הנמוך יותר, אכילת מוצרי חלב תתרום נטו יותר סידן לגופנו. אגב, למוצרי סויה למיניהם, שיעור ספיגת סידן דומה לזה של מוצרי חלב וגם כמות לא רעה של סידן ולכן הם מהווים תחליף למוצרי החלב (אבל גם להם יש יתרונות וחסרונות, אבל על כך אדון בהזדמנות אחרת).


3. כמות הסידן הממוצעת הנחוצה לאדם מבוגר היא כ- 1000 מ"ג סידן. בסקר תזונה שנערך בישראל בשנת 2000 נמצא שהצריכה שלנו בפועל עומדת על כ- 40% מההמלצות. במילים אחרות, למרבית אוכלוסיית ישראל יש מחסור כרוני יומיומי של סידן, דבר העלול לגרום לאוסטיאופורוזיס בגיל מבוגר. כדי לספק לגופינו כמות כה גדולה של סידן ללא מוצרי חלב, עלינו לאכול בכל יום קופסת סרדינים, 100 ג' טופו וכוס חלב סויה. אחרת קשה עד בלתי אפשרי להשיג את קצובת הסידן היומית.  

4. מוצרי חלב אינם מכילים רק סידן. הם מכילים שיעור גבוה יחסית של חלבון (יותר במוצרים המוצקים כמו גבינות, פחות במוצרים הניגרים כמו יוגורט, חלב ומעדנים) וחומרים נוספים להם מיוחסת השפעה חיובית על מניעה של סרטן מעי גס כמו ויטמין D, חומצה בוטירית, חומצה לינולאית מצומדת ועוד.

5. מוצרי חלב דלי שומן הם חלק מדיאטה בריאה הקרויה DASH התורמת למניעת יתר לחץ דם. דיאטה זו כוללת גם פירות, ירקות, דגנים מלאים ואגוזים. מחקרים גדולים ורבים כבר הוכיחו את השפעת תפריט זה בהפחתת לחץ הדם. פרטים נוספים על דיאטה זו תוכלו למצוא בשפע באינטרנט, תחת השם DASH DIET.

6. מחקר על (מטא-אנליזה) שפורסם לאחרונה מצא שצריכה גבוהה של חלב ומוצריו תורמים להפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס. המחקר סקר תוצאות של 60 מחקרים – 26,335 איש ופורסם במגזין המדעי Nutrition Cancer, בגיליון 61 חלק 1 שפורסם במאי 2009.

7. המיתוס הנפוץ ביותר בעולם התזונה הוא זה הטוען שהסידן ממוצרי חלב אינו נספג לגוף. המיתוס הזה נתמך במיילים שמצוטטים בשמם של רופאים ידועים. אבל האמת היא, שאין שום קשר בין תכולת השומן במוצר החלבי ובין ספיגת הסידן ממנו. ומאחר ומרבית השומן בחלב הוא שומן רווי הנחשב למזיק וגורם למחלות לב, מומלץ לכלל האוכלוסייה (ולא רק למקפידים על משקלם) לצרוך מוצרי חלב דלי או נטולי שומן.

אם אתם מחפשים הוכחה לכך שהסידן נספג היטב גם ממוצרי חלב דלי שומן, היא נמצאת בפירמידת המזונות החדשה שמפורסמת על ידי משרד החקלאות האמריקאי.
הפירמידה ממליצה במפורש לכלל האוכלוסייה, למען הגברת צריכת הסידן, לצרוך מוצרי חלב דלי או נטולי שומן (("get low fat or fat free". מתוך האתר Mypyramid.gov.

8. מוצרי חלב מקדמים משקל בריא
מחקרים מהעשור האחרון מצאו קשר מסויים בין צריכת מוצרי חלב וסידן באופן כללי למשקל גוף נמוך יותר. זוהי עוד סיבה עבורנו לא לוותר במהרה על קבוצת מזון זו.
 
למי חלב ומוצריו אינם מומלצים ?
מוצרי החלב אינם מומלצים לתינוקות, לאנשים שאלרגיים לחלב, או לכל מי שהומלץ לו על ידי רופא, דיאטנית או מטפל אלטרנטיבי מוסמך להימנע ממוצרי חלב מסיבה רפואית מוגדרת.
חשוב לדעת, גם אנשים שסובלים מאי סבילות ללקטוז (רגישות לסוכר החלב) ובעקבות כך מקשיי עיכול כתוצאה מאכילת מוצרי חלב ניגרים, יכולים לצרוך מוצרי חלב מוצקים כגון גבינות צהובות ומלוחות ואפילו קוטג' המכילים כמויות מזעריות של לקטוז, ללא תופעות לוואי.

טבעונים הצורכים דיאטה מוקפדת מאוד, נטולה סממנים מערביים כמו מלח, סוכר לבן, קפאין, אלכוהול וכו', עשויים לשמור על בריאותם גם ללא מוצרי חלב, כי הדיאטה שלהם נעדרת מרכיבים רבים שמפריעים לסידן להישאר בגוף ולכן הם יכולים להסתפק בפחות סידן, זאת בתנאי שהם אוכלים כמויות גבוהות של זרעים, אגוזים, ירקות, פירות ודגנים מלאים.

אבל ליתר האוכלוסייה, הניזונה ממה שקרוי היום תזונה נבונה, שהיא תזונה מערבית בעיקרה, המכילה קצת מהכל, תוך גיוון ואיזון ובמיוחד לאנשים השומרים על משקלם, מומלץ לאכול גם מוצרי חלב, רצוי מועשרים בסידן או לדאוג לקבל את הסידן ממקורות אחרים.

להלן מאכלים ומתכונים הכוללים מוצרי חלב:
מאפה פטריות וגבינה -
סלט חצילים עם צפתית -
שטידה אטריות וגבינות
סלט פסטה עם גבינה בולגרית

מידע נוסף מומלץ:
מאמרים נוספים בנושא תזונה נכונה
מאמרים בנושא אוכל בריא
מתכונים לשבועות
 



הצטרפו עוד היום לשומרי משקל

שם מלא
טלפון
אימייל
חפשו קבוצת שומרי משקל:
מחשבון BMI
משקל: גובה:
גיל:מין:
המשקל שלך הוא:
ה - BMI שלך:
בני נוער מתבקשים לגשת לקבוצות התמיכה לקביעת משקל תקין
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או להקליט בכל אמצעי אלקטרוני, אופטי או מכני, או אחר- כל חלק שהוא מהחומר שבתוכנית זו, בין אם לשימוש פנימי או לשימוש מסחרי. כל שימוש החורג מציטוט קטעים קצרים במסגרת של ביקורת ספרותית אסור בהחלט, אלא ברשות מפורשת בכתב משומרי משקל בע"מ ישראל.
 © כל הזכויות לשומרי משקל ® בע"מ ישראל 2015. ת.ד. 3747 כפר נטר 40593 ישראל.
 שומרי משקל, שיטת הנקודות פלוס+, והנקודון הינם סימן מסחרי רשום בישראל. שיטת הנקודות אשר שודרגה לשיטת הנקודות פלוס+.   שיטת הנקודות הינה "פטנט רשום מס' .6,040,531" שומרי משקל ® הינו סימן רשום בישראל.  
 
Google+
© 2015 Weight Watchers International Inc. All rights reserved Weight Watchers®, Points, Wace Logo, Points Finder registered trademark of Weigth Watchers International, Inc and used under License by Weight Watchers Israel Ltd.
 
שומרי משקל