D:\web\sites\ws3\sites_cashe\catXML_{81DC6F5C-81E5-4CA4-946C-3ED39075750B}_anonuimous.xml
There is not enough space on the disk. חשק לפחמימות, לאכילה בחוץ - יש לכולנו. בשיטת הנקודות של שומרי משקל אפשרי לשלב ארוחות בחוץ, אוכל בריא
הרשמה לדיוור ישיר
סגור
להרשמה הזן שם מלא ודוא"ל
שם:
דוא"ל:
שלח
שומרי משקל ב YouTube
חייגו מכל טלפון:
2480
דף הבית
חשק לפחמימות, לאכילה בחוץ - יש לכולנו. בשיטת הנקודות של שומרי משקל אפשרי לשלב ארוחות בחוץ | 

שיטת ההרזייה של שומרי משקל מותאמת לחיינו כך שגם אם מידי פעם יש לנו חשק לצאת לאכול בחוץ, זה אפשרי ונוח לשילוב בשיטת הנקודות של שומרי משקל

מאמר מערכת

מהו ג`אנק פוד ?

ג`אנק פוד הוא כינוי לאוכל טעים אך רע מבחינה בריאותית (ג`אנק=זבל). כזה שאנחנו כל כך אוהבים לאכול, אך מאוד משתדלים לא להתפתות אליו. נהוג לכנות מאכלי ג`אנק פוד כ"קלוריות ריקות". הן אמנם עמוסים בקלוריות המגיעות משומן (במיוחד מהסוג המזיק), סוכר, קמח לבן, אך נעדרים ערך תזונתי התורם לבריאות. במובן הזה הן ריקות - לא נותנות לנו שום דבר טוב.

בשורות הבאות אסקור את מאכלי הג`אנק פוד הטעימים אך הגרועים ביותר לטעמי.

אך אל תפרשו את דברי שלא כהלכה. גם מהם מותר לאכול לפעמים - בשביל הנשמה, כי בלי לדאוג לנשמה לא מחזיקים מעמד בהתמודדות עם המשקל לאורך זמן.

בשומרי משקל פיתחו את שיטת הנקודות שהיא דרך מצוינת לפתח מודעות לאכילה. הערך של מאכלי הג`אנק פוד בנקודות יסייע לנו להבין את ההנאה שהם מספקים לנו מול "המחיר" היקר שאנו משלמים על אכילתם ויכוון אותנו לבחור בהם במינון המתאים תוך השלמת התזונה היומית במזונות בריאים -"זולים". בדרך זו נשמור על התקציב, על הבריאות וגם על המשקל.

 בורקס

בורקס הוא מזון עתיר קלוריות ושומן לא בריא (טראנס). בצק העלים ממנו עשוי הבורקס עשיר במרגרינה המכילה שומני טראנס או בשומן רווי המזיקים לבריאות. עומס הפחמימות והשומן בבורקס גורם לכך שהוא יעורר תיאבון וכמעט שלא ישביע אותנו (יחסית לערך הקלורי שלו). בחירה של בורקס כמזון יומיומי היא בחירה גרועה, לא בריאה ומשמינה.

ארוחת המבורגר

המבורגר עשוי מבשר בקר שמן ומתועש עתיר בשומן (18%!!! לקציצה) ועשיר במיוחד בשומן רווי, כ- 8% שומן רווי. בקיצור- "פצצת שומן רווי וכולסטרול". לחמנית ההמבורגר היא לחמניה מקמח לבן, מתקתקה (מסוכר, אלא מה ?), מעוררת תיאבון (כמו כל מוצר מקמח לבן) ועליה מורחים המון מיונז (כ- 70% שומן) וקטשופ (שהוא יחסית המרכיב הכי פחות מזיק כאן). והרי אי אפשר בלי צ`יפס ליד (שזה בעצם שמן שהתחפש לתפוח אדמה), שגם אותו אנחנו אוהבים לטבול במיונז וליד - אי אפשר הרי בלי שתייה מתוקה.  כמרזים או כמי שמקפידים על משקלם, ארוחה אחת כזו עלולה לעלות לכם בכל תקציב האכילה היומי  ואתם הרי תתקשו להסתפק בזאת. אל תתנו לפרסומת בטלוויזיה לבלבל אתכם. זו ממש לא תזונה נבונה.

תחליף "זול" יותר בנקודות יהיה, למשל, קציץ בשר אפוי.

ג`חנון

המאפה הזה, הוא שיא השיאים של המזונות הבצקיים (שאנחנו כל כך אוהבים). למרבה הצער משפחות רבות אמצו אותו כמאכל המסורתי של שבת בבוקר בחיק המשפחה, אז איך אפשר בלעדיו ? למי שלא יודע. ג`חנון הוא בצק מקמח לבן שמורחים אותו במרגרינה 3 פעמים. בצק עלים "פראייר" לידו. מרגרינה, הרי כבר ידוע לכל היא לא רק 80% שומן, אלא שומן מזיק (טראנס) כזה שפוגע בכלי הדם ומגביר מחלות לב. גם אם בחרתם מרגרינה משופרת (ללא שומן טרנס), הרי שעומס השומן והשומן הרווי משאירים את המאכל הזה בבחינת מוקצה לכל עושי הדיאטות. והבעיה העיקרית עם ג`חנון - זה כל כך טעים שמי יכול להפסיק אחרי אחד? במושגים של שומרי משקל יחידה אחת תעלה לכם 10 נקודות (כחצי ממה שמגיע לכם ביום).

תחליף "זול" יותר בנקודות יהיה, למשל, מאפה פילו במלית עלי מנגולד.

מלאווח

מלאווח הוא הבן דוד של הג`חנון והאבא של הבורקס. במילים אחרות זהו קמח ששוחה בים של מרגרינה ושמן (ראו את הסתייגויותי הנוגעות לג`חנון).  החליטו אתם אם "המחיר" כדאי.  

פיצה

יחסית ליתר מאכלי הג`אנק פוד, פיצה היא הרע במיעוטו. אמנם בצק עם גבינה צהובה אך יחסית לחבריה במחלקת הג`אנק פוד היא ממש סבירה. הבצק הוא קמח לבן, הגבינה הצהובה עשירה בשומן רווי (רע), אך גם בסידן (טוב). רוטב העגבניות הוא מזון בריא - עשיר בליקופן (מרכיב הקיים בעגבניות ומיוחסות לו תועלות בריאותיות כמו מניעת מחלות לב וסרטן). אם אתם מאלה שיכולים להפסיק אחרי משולש פיצה אחד, זוהי בחירה בהחלט מוצלחת). בכל מקרה, מומלץ להכין סלט ירקות גדול בשמן שאתם ממתינים לשליח הפיצה. בשנים האחרונות יצרני הפיצות הגדולות יצאו עם מוצרי פיצה לייט שזולות בחצי (בנקודות) יחסית למקור. אם תבחרו באלה, אתם ממש מצטיינים. נכון, זה לא בדיוק כמו המקור, אבל בכל זאת פיצה. 

  

פיתה/לאפה עם שווארמה

שווארמה הודו נשמע דל שומן נכון? זה היה כך לולא הניחו מעליה שכבה עבה של שומן כבש שמטפטף על ההודו לכל אורך הצליה. אז דיאטטי זה לא! בשר השווארמה הוא בשר שמן (הייתם צריכים לדעת לפי הטעם), לא בריא - עשיר בשומן רווי.

פלאפל

כדורי הפלאפל עשויים מתערובת של גרעיני חומוס וכוסברה. עד כאן ממש בריאות. הבעיה היא שהכדורים מטוגנים בשמן עמוק ולכן עשירים בשומן. אם זה שמן שכבר ראה הרבה כדורי פלאפל בעברו, זהו גם שמן לא כל כך בריא, כי שומן מתחמצן (מתקלקל) מטיגון לטיגון. כשנוסיף את כדורי הפלאפל לפיתה עם חומוס, טחינה וצ`יפס נקבל משהו כמו  חצי מתקציב הנקודות היומי שלכם. יאמר לזכותו שהוא משביע ומכיל קטניות וירקות שהן מזון בריא. אז אם אתם מוכרחים, פרגנו לעצמכם חצי מנה.

נקניקיה בלחמניה

זהו הג`אנק פוד המועדף על ילדים. הנקניקיה (כמו הנקניק) גם אם היא נקניקית עוף, עשויה בעצם ממעט בשר והרבה שומן בשר ולכן היא מכילה 17% שומן, 7 מהם שומן רווי. בנוסף יש בה שפע של חומרים משפרי טעם שלא מוסיפים בריאות בלשון המעטה. הלחמניה, כרגיל עשויה קמח לבן. דווקא הרטבים - חרדל וקטשופ סבירים ביותר.

ופל אמריקאי

ופל אמריקאי הוא מן ממתק כזה שמכיל את כל מה שמשמין: בצק פנקייק עשוי מקמח לבן מתקתק, גלידת שמנת, קצפת (38% שומן, הרוב ברווי), אגוזים ורוטב שוקולד (שכחתי משהו ?) תענוג אמיתי, חגיגה לאוהבי המתוק אבל פצצת קלוריות. אם מתחשק לכם לאכול את זה כדאי שתזמינו שותפים כי אחרת התענוג הזה יעלה לכם 17 נקודות (כמעט כל מה שאתם אמורים לאכול ביום). 
אפשרות אחרת היא ללכת על קינוח פחות יקר מבחינת נקודות, למשל מאפינס דגני בוקר (

קרואסון שוקולד/רוגלאך

נשמע תמים נכון? קרואסון קטן או רוגלאך שוקולד הולכים בדר"כ בשלשות עם קפה. האם חשבתם על כך שבמקום קרואסון או רוגלאך אחד יכולתם (בשביל תחושת המתוק) לאכול כריך מלחם אחיד עם כף ממרח שוקולד ולשבוע הרבה יותר? לא יאמן נכון, אבל העוגיה הקטנה והדחוסה הזאת עולה לנו ביוקר וזאת בגלל הבצק השמן שבה (בניגוד ללחם שאינו מכיל שומן כלל), ובינינו, מי מסתפק בעוגייה אחת?

פסטה ברוטב אלפרדו

פסטה היא מזון טוב, ממש לא ג`אנק פוד. יחסית לפחמימה, פסטה גורמת לספיגה איטית יחסית של הסוכר לדם ואמורה לספק לנו תחושת שובע ממושכת (מה שנקרא בשפה המקצועית בעלת אינדקס גליקמי נמוך יחסית). אבל רוטב האלפרדו מקלקל את הבריאות שבמאכל זה (על הטעם אין ויכוח). רוטב אלפרדו עשוי משמנת מתוקה, חמאה ופטריות. השניים הראשונים הם שומן נטו – שומן רווי שכל כך מזיק לבריאות. הם גם יוצרים עומס קלורי שלא יאמן.  כך שגם אם צמתם עד לאותה ארוחה ותמשיכו בצום עד למחרת, אתם עדין בבעיה. אם כבר פסטה במסעדה, עדיף פסטה ברוטב עגבניות ) או פנה פורטבלו - זולות בחצי והרבה יותר בריאה.   

 

שיטת הנקודות של שומרי משקל היא פטנט בלעדי רשום של Weight Watchers העולמית. אין מזון אסור, הכל מותר. נקודה היא שקלול של קלוריות ושומן רווי כך שככל שהמאכל עשיר בשומן רווי הערך שלו בנקודות גבוה יותר. שיטה זו נועדה לכוון אותנו לתזונה בריאה יותר. מאכלי הג`אנק פוד הם המאכלים היקרים ביותר בנקודות בגלל עומס של קלוריות ושומן רווי,  על פי שיטת הנקודות של שומרי משקל אפשר מדי פעם לאכול ג`אנק פוד ללא ייסורי מצפון, תוך שמירה על המשקל ואפילו הרזייה.

 



הצטרפו עוד היום לשומרי משקל

שם מלא
טלפון
אימייל
חפשו קבוצת שומרי משקל:
מחשבון BMI
משקל: גובה:
גיל:מין:
המשקל שלך הוא:
ה - BMI שלך:
בני נוער מתבקשים לגשת לקבוצות התמיכה לקביעת משקל תקין
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או להקליט בכל אמצעי אלקטרוני, אופטי או מכני, או אחר- כל חלק שהוא מהחומר שבתוכנית זו, בין אם לשימוש פנימי או לשימוש מסחרי. כל שימוש החורג מציטוט קטעים קצרים במסגרת של ביקורת ספרותית אסור בהחלט, אלא ברשות מפורשת בכתב משומרי משקל בע"מ ישראל.
 © כל הזכויות לשומרי משקל ® בע"מ ישראל 2015. ת.ד. 3747 כפר נטר 40593 ישראל.
 שומרי משקל, שיטת הנקודות פלוס+, והנקודון הינם סימן מסחרי רשום בישראל. שיטת הנקודות אשר שודרגה לשיטת הנקודות פלוס+.   שיטת הנקודות הינה "פטנט רשום מס' .6,040,531" שומרי משקל ® הינו סימן רשום בישראל.  
 
Google+
© 2015 Weight Watchers International Inc. All rights reserved Weight Watchers®, Points, Wace Logo, Points Finder registered trademark of Weigth Watchers International, Inc and used under License by Weight Watchers Israel Ltd.
 
שומרי משקל