הרשמה לדיוור ישיר
סגור
להרשמה הזן שם מלא ודוא"ל
שם:
דוא"ל:
שלח
כניסת צוות
כניסת חברים
שומרי משקל ב YouTube
חייגו מכל טלפון:
2480
פנייה במייל:
אוכל בריא לילדים, פנקו אותם במידה הנכונה | 

מתוך הספר "5 כללים פשוטים לבית בריא"
הסימן הברור ביותר שהפכתם להורים הוא כשאתם מתחילים לדאוג. אנו רוצים את הטוב ביותר בשביל ילדינו  איך נוכל להיות בטוחים שאנו עוזרים להם ללמוד לאכול בריא?

תזונה נכונה ומשקל נכון לילדים הפכן לנושא המעסיק רבים כי כיום בעולם המערבי אחוז ניכר מהילדים נמצאים במצב של עודף משקל.
הקיץ מגיע ואיתו החופש הגדול, הארוחות הלא מסודרות, הפיתויים שברשתות המזון המהיר, החטיפים,הארטיקים והגלידות וזה הזמן ללמוד לבנות מדיניות פינוקים נכונה. אנו מציעים חמישה טיפים שיעזרו לכם לבדוק איפוא אתם עומדים:

1. האם אתם יודעים להבחין בהבדל שבין ממתק לארוחה קלה!
ארוחה קלה – מורכבת ממאכלים בריאים ומזינים. ממתקים וחטיפים לעומת זאת מספקים את הצורך בפינוק אך הם  בדרך כלל עשירים  בקלוריות ריקות ואין בהם ערך תזונתי. בממתקים נכללים גם המשקאות הקלים הממותקים בסוכר, מרבית הקינוחים, סוכריות וחטיפים ארוזים ומעובדים שאין לראות בהם ארוחה קלה.
דוגמאות לארוחה קלה, בריאה ומזינה יהיו סלטים למיניהם ללא רטבים עשירים בקלוריות (למשל סלט כרוב גזר ובצל), פרוסה של פשטידת סלק, מנת פרי וכדומה.

2. אמרו כן לחטיפים , אבל לא כל הזמן!

בעולם של היום שבו ילדים והורים מוקפים בפרסומות לחטיפים וממתקים המגיעים באריזות צבעוניות ומקושטים בדמויות אהובות עליהם קשה לצפות שילדים לא יבקשו לטעום מהם והרבה.
במקום לאסור עליהם באופן מוחלט אנו מציעים לאפשר להם לבחור בחטיף או ממתק אחד ליום ועדיף באריזת "מיני". כך הם לא ירגישו מקופחים, יהיה להם גיוון באכילה והם ילמדו דפוסי אכילה נכונים.

3. איכלו במידה הנכונה

מהי "מנה סבירה"? כמו שהמשקל הממוצע לאדם עלה במהלך 30 השנים האחרונות כך גדלו הכמויות שאנו אוכלים והאריזות של החטיפים והממתקים למיניהם. המנות המוגשות ברשתות מזון מהיר והאריזות בחנויות גדלו מאד בשנים האחרונות והם לעיתים גדולים פי 8 מהמנה המומלצת.
חשוב שנהיה מודעים לכך כהורים שהילדים שלנו בעצם לא נחשפו אף פעם לאוכל במידה הנכונה, הם כבר גדלו בעולם שבו "מגדילים" את הכול. בשבילם כוסות הענק של הקולה ברשתות המזון המהיר, והמיכלים הענקים של הפופ קורן בבתי הקולנוע הם המידה ה"נורמלית" שהם מכירים. צריך לחזור ולהרגיל את הילדים לזהות את נקודת השובע שלהם ולהבין מהו גודל המנה המתאים להם באופן אישי.

4. אל תשתמשו בשיטת הפרסים

פינוקים כמו ממתקים או חטיפים יכולים להיות חלק מהתפריט היומי ועדיף שלא להשתמש בהם כפרס על התנהגות טובה או למנוע אותם כעונש. מחקרים מראים, כי מתן מזון מסוים  כפרס או מניעה שלו כעונש רק הופכת אותו למפתה ונחשק יותר בעיני הילדים. למדו את ילדיכם שפינוקים הינם משהו מיוחד  היכול להשתלב בתפריט האכילה היומי שלהם.

5. הגדירו מהו פינוק!

ההגדרה המדויקת של "פינוק" היא אישית ושונה מאדם לאדם. העדפות מזון מושפעות מגיל, אישיות, מצבי רוח, גנטיקה וגורמים רבים נוספים. לכן החלטה מהו פינוק צריכה להיעשות ע"י כל אחד באופן אישי. עבור מבוגר כוס יין עם ארוחת הערב יכולה להיות הפינוק המועדף לעומת בנכם בן הארבע שיעדיף סוכרייה או פרי.

מידע נוסף מומלץ:
מאמר נוסף בנושא תזונה בריאה לילדים
מאמרים נוספים בנושא אוכל בריא
     



מעוניינים במידע נוסף
מלאו את פרטיכם ונשמח ליצור קשר
*שם:
*e-mail:
שלח
חפשו קבוצת שומרי משקל:
מחשבון BMI
משקל: גובה:
גיל:מין:
המשקל שלך הוא:
ה - BMI שלך:
בני נוער מתבקשים לגשת לקבוצות התמיכה לקביעת משקל תקין
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או להקליט בכל אמצעי אלקטרוני, אופטי או מכני, או אחר- כל חלק שהוא מהחומר שבתוכנית זו, בין אם לשימוש פנימי או לשימוש מסחרי. כל שימוש החורג מציטוט קטעים קצרים במסגרת של ביקורת ספרותית אסור בהחלט, אלא ברשות מפורשת בכתב משומרי משקל בע"מ ישראל.
 © כל הזכויות לשומרי משקל ® בע"מ ישראל 2014. ת.ד. 3747 כפר נטר 40593 ישראל.
 שומרי משקל, שיטת הנקודות פלוס+, והנקודון הינם סימן מסחרי רשום בישראל. שיטת הנקודות אשר שודרגה לשיטת הנקודות פלוס+.   שיטת הנקודות הינה "פטנט רשום מס' .6,040,531" שומרי משקל ® הינו סימן רשום בישראל.   אתר שומרי משקל מקודם ע"י שיאולוגי, חברה לקידום אתרים
 
Google+
© 2010 Weight Watchers International Inc. All rights reserved Weight Watchers®, Points, Wace Logo, Points Finder registered trademark of Weigth Watchers International, Inc and used under License by Weight Watchers Israel Ltd. SEO by SEOlogy
 
שומרי משקל